مدارس حق دریافت کمک داوطلبانه پیش از آغاز سال تحصیلی را ندارند

ثقفی از ممنوعیت دریافت کمک های داوطلبانه خانواده ها به مدارس پیش از آغاز سال تحصیلی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «مسعود ثقفی» در جمع خبرنگاران گفت: اکنون زمان دریافت کمک های داوطلبانه مدارس از خانواده ها نیست. باید مدارس با آغاز سال تحصیلی نسبت به دریافت کمک های مالی اقدام کنند.

 

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران افزود: هیچ هزینه ای جز هزینه کتاب درسی و بیمه نباید از خانواده ها دریافت شود.

 

وی با اشاره به روپوش مدارس گفت: به جز پایه اول ابتدایی، هفتم و دهم متوسطه چون دانش آموزان با تغییر مدرسه رو به رو می شوند و ممکن است مدارس یونیفرم خاص خود را داشته باشد، به هیچ عنوان نباید دانش آموزان را در مدارس ملزم به تهیه روپوش کنند. این موضوع در قالب بخشنامه نیز به مدارس ابلاغ شده است که ممنوع است.

 

وی بیان کرد:با توجه به اینکه سال تحصیلی از 15 شهریور ماه آغاز می شود باید خانواده هایی که فرزند کلاس اولی دارند هر چه زودتر نسبت به سنجش سلامت فرزندانشان اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند.

 

ثقفی یاد آور شد: اگر این موارد توسط مدرسه ای رعایت نشود خانواده ها حتما با  اداره عملکرد و ارزیابی و پاسخگویی به شکایات  شهر تهران با شماره تلفن 88964006 تماس بگیرند و شکایات خود را اعلام کنند تا بازرسان برای بررسی های بیشتر اقدام کنند.

 

وی با اشاره به مدارس غیردولتی نیز گفت: به جز شهریه ثابت هیچ مبلغی را نباید از خانواده ها دریافت کنند. با آغاز سال تحصیلی اگر احساس نیاز برای برگزاری فعالیت های فوق برنامه بود می توانند هزینه ای دریافت کنند.

کد خبر 951549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha