توجه به مسائل زیربنایی فرهنگی و رفتارهای صادقانه، راه ازدواج آسان

جمالی گفت: راه و چاره برای ازدواج آسان، بدون انحراف و تحکیم بنیان خانواده، توجه به مسائل زیربنایی فرهنگی، گفتمان و رفتارهای صادقانه در امر ازدواج است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «احد جمالی» امروز (۳۱ تیر ماه) در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد بر تحکیم و فرهنگ آسان سازی ازدواج در شرایط کرونایی تاکید و اظهار کرد: فرهنگ دینی، ملی و سنتی ما در زمینه آسان سازی ازدواج در راستای تحکیم بنیان خانواده تاکید دارد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حاکمیت و نظام هم اقدامات و برنامه های مهمی در جهت ترويج و نهادينه كردن ازدواج آسان و پايدار دارد.

 

وی بر لزوم رسیدن به تکامل شخصیتی و شایستگی های لازم و برخورداری از آموزش بیشتر مهارت های زندگی در امر ازدواج جوانان تاکید کرد و ادامه داد: راه و چاره برای ازدواج آسان و بدون انحراف و تحکیم بنیان خانواده، توجه به مسائل  زیربنایی فرهنگی، گفتمان و رفتارهای صادقانه در امر ازدواج است.

 

جمالی با بیان اینکه دین مقدس اسلام و فرهنگ دینی و اجتماعی ما تاکید بسیاری بر لزوم ازدواج، سبک زندگی و ازدواج آسان دارد، گفت: در امر ازدواج بیان حقایق و اصل و اصالت بسیار مهم است.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سیره ائمه اطهار(ع) و سبک زندگی اسلامی مروج انجام ازدواج ‌های آسان است، تاکید کرد: فرهنگ و استراتژی غالب ما در جامعه، تفهیم زندگی و جا افتادن و آسان سازی ازدواج به عنوان یک الگو باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: در امر ازدواج تنها به مسئله اقتصادی توجه نشود، بلکه تفهیم زندگی کردن و توصیه شدید به صبر و استقامت در برابر ناملایمات بسیار ضروری است.

 

جمالی به بحث مهارت های زندگی جوانان، آسیب های اجتماعی و طلاق که از معضل اصلی در جامعه است اشاره کرد و گفت: در این خصوص باید از نیروهای متفکر و اهل فن، علما و دانشگاهیان بهره گرفت.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به نقش سازنده و تاثیرگذار اداره کل ورزش و جوانان به مسائل جوانان اشاره کرد و گفت: در این راستا همه دستگاه های اجرایی استان به ویژه فرهنگی تعامل لازم با ورزش و جوانان را داشته باشند.

 

وی گفت: در شرایط کرونایی از انجام مراسم های جشن و عروسی ها خود داری شود، چرا که در یک برنامه جشن عروسی در یکی از استان های کشور نزدیک به ۲۰۰ نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند و پنج نفر فوتی داشت.

کد خبر 951663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha