حوزه تامین اجتماعی در شرایط کنونی معیشتی و اقتصادی کارساز است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: شاید الان با شرایط معیشت و اقتصاد ما، بیشتر حوزه تامین اجتماعی کارساز بوده و تاثیر عملی آن را در جامعه می توان دید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار حسین معروفی سه شنبه (31 تیر) در دیدار با مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان کرمان گفت: ضرورت کار سازمان تامین اجتماعی بر هیچ کس پوشیده نیست و این در چند سال گذشته هم بیشتر این ملموس شد.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: در سطح استان کرمان نیز مشهود است؛ به خصوص در شرایط فعلی که در حوزه مستمری بگیران، یکی از خاستگاه های دشمن برای به تعویق افتادن و خلا درست کردن است؛ یعنی هر بار که مستمری و حقوق آن ها در مراکز کارگری به تعویق می افتد، خاستگاه دشمن و یک موج می شود که این بر کسی پوشیده نیست.

 

 

وی ادامه داد: با شرایط فعلی، حوزه تامین اجتماعی در معیشت و اقتصاد ما بیشتر کارساز بوده و تاثیر عملی آن را در جامعه می توان دید؛ اینکه چقدر این حرکت تاثیر دارد؟ هم کار بزرگ شما و وظیفه تامین اجتماعی برای مصونیت انسان هایی که بیشترین مشکلات اقتصادی را دارند اما یک آب باریکه ای به صورت مستمر به سمت آن ها می آید که زندگی دگرگون می شود.

 

 

 

سردار معروفی در ادامه اظهار داشت: خیلی ها در جریان ویروس منحوس کرونا، در حوزه شغل و معیشت خود دچار آسیب شدند، آسیبی که اگر مراقبت نکنیم چالش های جدی اجتماعی و اخلاقی را در پی دارد؛ بخشی شاید به سمت سرقت، دزدی، راه بندان و راهزنی برود اما شاید بخشی از آن به سمت تن فروشی برود؛ یعنی این فرد حاضر نباشد سرقت و دزدی کند اما برای تامین خود در ناهنجاری اخلاقی قرار بگیرد و یک ضربه پنهانی بخوریم که اصلاً در دید هم نیست.

 

 

 

سردار معروفی بیان اینکه بیشترین ضربات، همیشه ضربات پنهان است نه آشکار؛ خاطرنشان کرد: ضربات پشت پرده و پنهان، ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی را به وجود می آورد و جامعه را دچار آسیب جدی می کند.

 

 

 

وی گفت: مخاطبین تامین اجتماعی هم متفاوت هستند؛ بخش عمده آن ها کسانی هستند که بیشترین نیاز و احتیاج را دارند و به همین خاطر کار را می توانیم با نگاه اعتقادی و جهادی دید.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه جهاد یعنی امید دادن به مردم؛ اظهار داشت: همین که شما زندگی مردم را مراقبت می کنید و به موقع مستمری مستمری بگیر واریز شود و سطح خرید او بالا برود و سفره او کوچک نشود و محفوظ بماند، امید می شود؛ امید جنود خدا و ناامیدی هم جنود شیطان است؛ کسی که امید دارد خدا را بیشتر عبادت می کند و با خدا دوست است و آدم های نا امید قهر می کنند و کمتر شاکر می شوند و به سمت معصیت و گناه می روند(چه گناهان اجتماعی، اخلاقی و ...) و آن انسان هایی که بیشترین فشار چالشی جلوی آنان است، کمترین حوزه های علمی در وجودشان نهادینه شده است؛ یعنی انسان هایی که آگاهی کمتری دارند بیشتر دچار چالش هستند.

 

 

 

وی با بیان اینکه آگاهی مصونیت می آورد و عدم آگاهی انسان را دچار چالش می کند، اظهار داشت: اینکه کار در شرایط فعلی که یک شرایط خاص است و امروز هم اولویت اول در تمام نهادها و سازمان ها، حقوق کارمندان است؛ عمران اولویت اول ما قرار نمی گیرد، با اینکه نیاز داریم؛ چرا؟ چون حفظ وضعیت موجود در اولویت است؛ حفظ وضع موجود در سازمان های ما که انسان محور هستند، حفظ انسان های ما است و اینکه برای حفظ انسان ها چکار باید بکنیم؟

 

 

سردار معروفی در ادامه گفت: این کار در مجموعه شما ساری و جاری است؛ هم در حوزه بیمارستان ها، درمانگاه ها و بیمه هایی که تحت پوشش شما است و بخشی از بیمه های بیمارستان فاطمه الزهرا و حتی درمانگاه های ما به سمت شما است؛ بیمارستان فاطمه الزهرا در دوره اول بیماری کرونا، 165 بیمار کرونایی را مداوا کرد و یک افت مراجعه اتفاق افتاد و چند میلیارد ضربه خورد زیرا زمانی که گفته شد در این مکان کرونا است دیگر بیمار معمولی نمی رود یعنی یک افت پیدا می کند تا خود را جمع و جور کرده و بازسازی کند زمان می برد؛ اینجا پرداخت بیمه های به موقع چقدر کارساز می تواند باشد در اینکه روند و سیستم بیمارستان و درمانگاه بهم نخورد و بتواند به صورت معمول به مردم خدمت دهد و هدف خدمت به مردم است.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: معیشت و امنیت با هم است؛ 29 سال مقام معظم رهبری به عنوان شعار سال مطرح می کنند که 19 مورد آن ها اقتصادی است و برای برون رفت از آن اقتصاد مقاومتی را پیشنهاد دادند و الان تولید و جهش؛ الان حوزه تفاهم نامه با شرق به نفع نظام و مردم ما است زیرا هم چین و روسیه در حوزه قرار می گیرند و بزرگترین ضربه را از حوزه این تفاهم نظام سرمایه داری آمریکا خواهد خورد.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه در همین جریان فراخوان پنجشنبه گذشته سلطنت طلب ها و منافقین، عده ای در پیاده نظام دشمن حرکت می کنند، خاطر نشان کرد: ما باید شفاف سازی کنیم و همه چیز را با صداقت به مردم بگوییم زیرا منافع ملی است و مردم ما هوشمند هستند و زمانی که منافع ملی در خطر باشد مردم پای صحنه می آیند.

 

 

 

سردار معروفی ادامه داد: مردم ما الان مشکلات اقتصادی، معیشتی، بیکاری و ... را تحمل می کنند اما فساد، تبعیض و دروغ را تحمل نمی کنند اما این مردم هوشمند هستند و هر کجا منافع در خطر باشد در صحنه قرار می گیرند لذا با این مردم باید شفاف باشیم و شفاف حرف بزنیم.

 

 

 

وی در ادامه بیان کرد: پروژه آبرسانی در استان جزو اولویت های اول ما است و پیگیر هستیم زیرا اگر این مشکل حل شود بخش مهمی از بهداشت حل می شود و هزینه درمان پائین می آید و این ابتدایی ترین موضوعی است که ما برای مردم انجام می دهیم و در دستور کار است.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه هر کجا حاشیه باشد، خاستگاه دشمن است، گفت: همچنین حوزه حاشیه نشینی نیز از اولویت ها است که باید ساماندهی شوند تا پالایش کنیم و توسعه پیدا نکنند زیرا هر موضوعی می تواند در حاشیه به وجود بیاید.

 

 

وی با بیان اینکه فلسفه بسیج این است که کمک کنیم یک شبکه سازی و جریان سازی در کشور برای آرامش مردم به وجود بیاید زیرا مردم خط قرمز ما هستند و نگاه ما در خدمت دهی به مردم، نگاه انسانیت و نگاه انقلاب به مردم است، خاطر نشان کرد: هر کاری که سپاه می تواند انجام دهد، در کنار و در خدمت شما خواهد بود و از این جمعیت عظیم بسیج و انقلاب اسلامی که امروز در اختیار ما است، برای پیشبرد بعضی از کارهایی که در دستور کار شما است بهره بگیرید.

 

کد خبر 951722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha