جابجایی مسافر ۷۹ درصد کاهش یافته است/معرفی بیش از ۲ هزار و ۱۵۷ فعال بخش حمل و نقل جاده ای به سامانه کارا

دلخواه با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا در تعداد سفر ۵۶ درصد و در تعداد مسافر ۷۹ درصد کاهش در استان ایلام نسبت به مدت مشابه سال قبل ثبت است، گفت: در۴ ماه اول سال جاری ۳ هزار و ۸۴۴ حواله لاستیک برای رانندگان حمل و نقل جاده ای صادر شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با اشاره به اقدامات این اداره کل در 4 ماه اول سال جاری اظهار کرد: عملیات روکش آسفالت به طول 75 کیلومتر  و همچنین  لکه گیری آسفالت 360 کیلومتر از راه های استان در طول ۴ ماهه ابتدای سال جاری انجام که برای اجرای این ۲ پروژه بالغ بر 60 هزار تن آسفالت مصرف شده  است.

 

«نورالله دلخواه» با اشاره به نصب تعداد 2 هزار انواع تابلو و علائم و تجهیزات ایمنی در سطح راه های استان، گفت: نصب 3 هزار تابلوی دیگر در سطح راه های استان در دست اقدام است، همچنین تعداد 40 دستگاه پل تعمیر و بازسازی شده و  تعمیر و بازسازی تعداد 100 دستگاه در دست اقدام است، همچنین تعداد 4 دستگاه پل احداث شده و 5 دستگاه پل دیگر در دست احداث است.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون نیز 17 نقطه پرحادثه و مستعد حادثه اصلاح شده و تا پایان سال 30 مقطع دیگر در دست اقدام است، یادآور شد: همچنین 6 کیلومتر نیوجرسی در راه های چهارخطه استان نصب و 20 کیلومتر نیوجرسی نیز در دست اقدام بوده و  بیش از 1500 کیلومتر از راه های  استان  خط کشی شده است.

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون  بیش از 144 هزار مسافر طی 30 هزار و 342 سفر در استان ایلام جابه جا شده است، ابراز کرد:با توجه به شیوع ویروس کرونا این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل در تعداد سفر 56 درصد و در تعداد مسافر 79 درصد کاهش را نشان می دهد.

 

دلخواه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 797 هزار و 494 تن کالا طی 43 هزار و 658 بارنامه در استان جابه جا شده است، افزود:  در حال حاضر 54 شرکت در استان ایلام فعالیت دارند و در 4 ماه اول سال جاری 3 هزار و 844 حواله لاستیک برای رانندگان حمل و نقل جاده ای استان صادر شده است.

 

وی ابراز کرد: بیش از 2157 فعال بخش حمل و نقل جاده ای شامل رانندگان و شرکت های حمل و نقل  جهت دریافت وام 6 و 12 میلیون تومانی در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که این تعداد به بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات معرفی شده اند.

 

وی بیان کرد: به منظور کاهش تصادفات جاده ای بررسی شبانه روزی سامانه سپهتن،پایش ناوگان حمل و نقل اتوبوسی تحت کنترل است و در این مدت نیز 525 فقره پروانه عبور ترافیکی صادر و به ۵۳ مورد تخلفات اضافه تناژ رسیدگی شده است، همچنین رسیدگی به تخلفات و ثبت در سامانه تخلفات به تعداد 242 مورد از دیگر فعالیت های این اداره کل در این مدت بوده است.

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: نظارت بر عملکرد مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و صدور 1354 عدد برچسب، برنامه ریزی جهت اجرای طرح های ارتقاء ایمنی عبور و مرور شامل ایمن سازی فیزیکی و آموزشی مدارس حاشیه راهها، وانت بارها، عابرین پیاده و موتور سیکلت سواران در سطح روستاهای استان از دیگر اقدامات این اداره کل در ۴ ماه ابتدای سال جاری بوده است.

 

دلخواه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۸۵۲ راننده مسافری فعال و ۴۸۴۸ راننده باری فعال کار حمل مسافر و بار را انجام می دهند، خاطرنشان کرد: تعداد کل ناوگان باری فعال 3037  ، تعداد کل ناوگان وانت بار فعال ۶۴۵۲ و تعداد کل ناوگان مسافری فعال در سطح استان ۱۱۹۸ دستگاه است.

 

کد خبر 951809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha