شهید کوروش فر، شهیدی که خبر حضور مسئولان را به مادرش داده بود

« سه شنبه های تکریم» این هفته یزد با حضور در منزل شهیدی برگزار شد که دو روز پیش تر خبر این برنامه را به مادرش داده بود.

خبرگزاری شبستان- یزد؛

سه شنبه های تکریم یکی از طرح هایی است که توسط ستاد عالی کانون های مساجد کشور به مدت 14 هفته در سطح کشور برگزار می شود و مسئولان با حضور در خانواده شهدای هشت سال دفاع مقدس از رشادت های این خانواده شهدا تجلیل و قدردانی می کنند.

 

استان یزد نیز یکی از استان هایی است که این برنامه را اجرایی کرده و با حضور در منزل شهدا از این خانواده ها تجلیل می کنند.

 

سه شنبه هفته گذشته نخستین سه شنبه تکریم در شهرستان اشکذر و با حضور در منزل شهید دهقانی و با حضور فرماندار شهرستان مهریز و همچنین مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد برگزار شد و سه شنبه این هفته نیز شب گذشته با حضور در منزل شهید کوروش فر برگزار شد.

 

این نشست که با حضور حجت الاسلام مظفر سالاری مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد، حسین زارع زاده فرماندار مهریز، محمد حسن زارعیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز برگزار شد، مادر شهید علی اکبر کوروش فر در خصوص ارتباط خود را فرزندش مطالبی را ارائه کرد که مورد توجه قرار گرفت.

 

 

فاطمه ایزدپناه که مدیر مسئول یکی از کانون های مساجد شهرستان مهریز بود در این نشست گفت: دو روز پیش پسرم به خوابم آمد و درب را زد و گفت که میهمان داریم و خبری مبنی بر حضور میهمان در خانه به من داد و من نیز آماده بودم که به یکباره مسئول فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز با من تماس گرفت و از این برنامه خبر داد.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری نورالزهرا مهریز ادامه داد: من از همان ابتدای شهادت فرزندم با وی ارتباط داشتم زیر معتقدم که همانطور که در قرآن بیان شده، شهدا زنده اند و این ارتباط من با فرزندم هنوز قطع نشده است.

 

این مادر شهید گفت: زمانی که فرزندم به شهادت رسید وقتی که می خواستیم پیکرش را به خاک بسپاریم در هنگام نماز، دیدم که زبانش با من آیه ای از قرآن را می خواند و تکرار می کند و از همان موقع فهمیدم که فرزندم زنده است و می توانم با او ارتباط بر قرار کنم.

 

 

حجت الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد نیز در این نشست با اشاره به فضائل شهدا گفت: امیدواریم با توجه به مسئولیتی که داریم بتوانیم کاری کنیم که شرمنده شهدا نشویم.

 

وی بیان کرد: معتقدیم که خانواده شهدا نیز همچون شهدا مایه برکت هستند و ما نیز باید از این ظرفیتی که خداوند در اختیارمان قرار داده به خوبی استفاده کنیم.

 

حسین زارع زاده فرماندار مهریز نیز در این نشست گفت: خانم ایزدپناه به عنوان فردی فعال فرهنگی هستند که حدود 40 سال در زمینه فعالیت های قرآنی و فرهنگی در شهرستان فعالیت می کنند.

 

وی افزود: امیدواریم با حضور شما در کانونه‌ای فرهنگی هنری مساجد که نقش بسیار مهمی  در فرهنگ و هنر دینی  جامعه دارند جهشی اتفاق بیافتد و این کانون ها موجبات رونق  بیشترمساجد را فراهم کنند.

 

فرماندار مهریز ادامه داد: انقلاب ما در واقع انقلاب فرهنگی بود، امروز مساله فرهنگ باید بیشتر مورد مطالبه و دغدغه همه ما و مردم باشد.

کد خبر 951830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha