برگزاری انتخابات الکترونیکی مجلس دانش‌آموزی فارس در ۱۴ مرداد

اسماعیلی گفت: انتخابات الکترونیکی مجلس دانش‌آموزی در فارس از ساعت هشت صبح روز سه شنبه ۱۴ مرداد آغاز خواهد شد که اعضای شورای دانش‌آموزی مناطق تا ساعت ۱۲ فرصت دارند تا با ورود به سامانه، رای خود را اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «امید اسماعیلی»، امروز (چهارشنبه 1 مرداد) از الکترونیکی شدن انتخابات مجلس دانش‌آموزی برای نخستین بار در کشور خبر داد و به خبرنگاران گفت: دهمین دوره انتخابات مجلس دانش‌آموزی به صورت الکترونیکی و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی در کشور برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس افزود: بر این اساس از اول مرداد جاری، ستاد این انتخابات در استان تشکیل شده است تا فارس برای این انتخابات که در 14 مرداد برگزار خواهد شد، آمادگی لازم را داشته باشد.

وی اضافه کرد: در سال های گذشته برگزاری انتخابات مجلس دانش‌آموزی با حضور دانش‌آموزان عضو شوراهای دانش‌آموزی در اردو در استان انجام می شد اما امسال به دلیل شیوع کرونا، سازمان دانش‌آموزی اقدام به تهیه سامانه انتخابات کرده و آن را به صورت الکترونیکی در کشور برگزار می‌کند.

اسماعیلی اعلام کرد: گروه‌های ویژه اعضای مجمع شورای دانش‌آموزی در شبکه «شاد» تشکیل می‌شود و از چهارم مرداد نیز دانش‌آموزان برای ورود به سامانه رای‌گیری و تهیه امور تبلیغاتی به صورت مجازی توجیه ‌می‌شوند.

وی ادامه داد: تا 8 مرداد به بررسی اطلاعات ارسالی اعضای مجمع شورای دانش‌آموزی پرداخته خواهد شد و نامزدهای انتخاباتی از چهارم تا هشتم مرداد، رزومه و تبلیغات خود در قالب فیلم و عکس را می توانند در سامانه بارگذاری کنند.

اسماعیلی با اشاره به انتخاب هشت نفر در این انتخابات در استان گفت: از میان 200 دانش‌آموز عضو شوراهای دانش‌آموزی مناطق، 18 نفر به عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی استان انتخاب خواهند شد که هشت نفر آنها به عنوان نمایندگان استان فارس وارد مجلس دانش‌آموزی خواهند شد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی از روز جمعه 10 مرداد تا یکشنبه 12 مرداد جاری برای تبلیغ کردن فرصت دارند و انتخابات مجلس دانش‌آموزی در فارس از ساعت هشت صبح روز سه شنبه 14 مرداد آغاز خواهد شد که اعضای شورای دانش‌آموزی مناطق تا ساعت 12 فرصت دارند تا با ورود به سامانه، رای خود را اعلام کنند.

کد خبر 952025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha