افتتاح خانه ازدواج جوان در گلستان

محمدی نیک از افتتاح خانه ازدواج جوان برای ترویج ازدواج آسان و مراسم عقد بدون تشریفات و تجملات خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدعلی محمدی نیک» ظهر امروز (چهارشنبه یکم مرداد) در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با مجمع توسعه ازدواج آسان جوانان مهر اظهار کرد: با توجه به فراوانی جوانان جامعه باید به سمت برنامه ریزی طرح های راهبردی و کاربردی برای جوانان باشیم.

 

مدیرعامل مجمع ازدواج آسان جوانان مهر ادامه داد: ازدواج جوانان یکی از دغدغه هایی جامعه به شمار می رود و تاکیدات زیادی در آیات و روایات به موضوع ازدواج شده است.

 

محمدی نیک بیان کرد: برای تسهیل ازدواج قوانینی در نظر گرفته شده است اما در طول این سالها اتفاق ویژه و پیگیری های جدی برای ازدواج جوانان شکل نگرفته است و با تعداد زیادی از جوانان در سن ازدواج در کشور رو به رو هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: تشکیل مجامع خیرین ازدواج استان ها در ذیل قانون ازدواج جوانان در دستور کار است ولی از سال 84 این قانون ابتر باقی مانده است و تنها به صورت پراکنده به آن پرداخته شده است.

 

مدیرعامل مجمع ازدواج آسان جوانان مهر ابراز داشت: دو سال گذشته در وزارت ورزش و جوانان تشکیل مجمع خیرین ازدواج در دستور کار قرار گرفت و در استان گلستان به عنوان بیست و یکمین استان کشور این مجمع راه اندازی شده است.

 

محمدی نیک تاکید کرد: با تشکیل این مجامع با هم افزایی بیشتر و تمرکز در تدوین برنامه های شاخص استانی و ملی امیدواریم اتفاقات خوبی رقم بخورد و از سویی خدمات خیران و خادمان حوزه ازدواج با این تشکل ها تجمیع می شود.

 

مدیرعامل مجمع ازدواج آسان جوانان مهر بیان کرد: مجموعه اوقاف و امور خیریه استان در حوزه تسهیل ازدواج آسان قدم های خوبی برداشته شده است و تلاش خواهیم کرد که واقفان را به این سمت ترغیب کنیم.

 

محمدی نیک به تفاهم نامه با مجموعه اوقاف اشاره کرد و افزود: پویش ملی تحت عنوان ازدواج جوانان با همراهی خیران راه اندازی شده است و از جمله اهداف این پویش تعریف بسته های حمایتی جهیزیه است.

 

وی از افتتاح خانه ازدواج جوان در دفتر سنتی برای ترویج ازدواج آسان و مراسم عقد بدون تشریفات و تجملات خبر داد.

 

کد خبر 952065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha