ارائه خدمات رایگان فیزیوتراپی در مجتمع جامع توانبخشی شهدای «فتح المبین» شیراز

جلالی گفت: بخش فیزیوتراپی مجتمع جامع توانبخشی شهدای «فتح المبین» شیراز به عنوان یکی از مجموعه های تحت نظارت بهزیستی شیراز به مناسبت روز ملی فیزیوتراپی خدمات فیزیوتراپی رایگان ارائه خواهد کرد.

«حمیدرضا جلالی» با تبریک دوم مرداد به مناسبت روز ملی «فیزیوتراپی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: فیزیوتراپی به معنای درمان به وسیله فیزیک، درمان فیزیک بدن، استفاده از صوت، گرما، نور و حرکات ورزشی به عنوان درمان است.

رئیس مجتمع جامع توانبخشی شهدای «فتح المبین» شیراز افزود: این روش درمانی، نگاه به دارو و یا تکنیک جراحی ندارد و به کاهش بیماری یا ناتوانی خاصی در بیمار با استفاده از روش های دیگری می پردازد.

وی اضافه کرد: بخش فیزیوتراپی مجتمع جامع توانبخشی شهدای «فتح المبین» شیراز به عنوان یکی از مجموعه های تحت نظارت بهزیستی شیراز به مناسبت روز ملی فیزیوتراپی خدمات فیزیوتراپی رایگان ارائه خواهد کرد.

جلالی عنوان کرد: جایگاه فیزیوتراپیست در سیستم درمانی از نظر ارزیابی بیماری بسیار مهم است و حتی شرایط فیزیکی، روحی و ... بیمار بررسی می شود تا پروتکل درمانی را طراحی کند و روی بیمار به انجام برساند.

وی با اشاره به بیماران نیازمند به فیزیوتراپی بیان کرد: عامه مردم تصور می کنند پس از شکستگی، فلج عضو و ... باید از این روش درمانی استفاده کرد اما فیزیوتراپی اصولا روشی برای کاهش درد بیمار نیز است و موجب بهبود حرکاتی مثل نشستن، راه رفتن، انحراف قوس کمر و ... به ویژه در سنین کودکی نیز می شود.

جلالی ادامه داد: رفع مشکلات اسکلتی، آسیب های ورزشی، کمک به رفع مشکلات بیماران قبل و بعد از جراحی، مشکلات بیماران مبتلا به روماتیسم، بیماران دچار ضربه مغزی و ... با انجام فیزیوتراپی قابل انجام است.

وی با تاکید بر توانمندسازی معلولان به عنوان یکی از اهداف بهزیستی گفت: فیزیوتراپی به عنوان یک روش توانبخشی، مورد توجه و تاکید بهزیستی است تا فرد با وجود مشکلات خود بتواند به زندگی عادی برگردد.

جلالی ادامه داد: برای توانمندسازی، جامعه باید از نظر فیزیکی و روانی نگاه مثبتی به معلول داشته باشد و مناسب سازی در این حوزه مورد تاکید و پیگیری بهزیستی قرار دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه رفع مشکلات جسمی و حرکتی نیز با انجام فیزیوتراپی، می توان به توانمند کردن افراد دارای معلولیت پرداخت تا بتوانند در حد امکان به زندگی روزانه و اجتماعی بپردازند.

کد خبر 952129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha