آمادگی لازم برای صادرات کپسول اکسیژن به استان ذی‌قار عراق وجود دارد

شریعتی از نیاز بیماران مبتلا به کرونا در استان ذی‌قار عراق به کپسول اکسیژن خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ظرفیت تولید اکسیژن در خوزستان بیش از نیاز استان است از این رو می‌توانیم مازاد تولیدات خود را صادر کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» ظهر امروز (چهارشنبه 1 مرداد) در حاشیه اجلاس مشترک استانداران خوزستان و ذی‌قار عراق و سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: امروز میزبان استاندار ذی‌قار کشور عراق بودیم که از چندی قبل برای سفر به خوزستان اعلام آمادگی کرده بودند و ما هم بعد از بررسی‌های لازم موافقت خود را برای این دیدار از طریق سرکنسول ایران در بصره اعلام کردیم.

 

استاندار خوزستان تصریح کرد: در این دیدار استاندار ذی‌قار خواستار همکاری با استان خوزستان در زمینه مسائل گردشگری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و همچنین ایجاد نمایشگاه با همکاری اتاق‌های بازرگانی شد.

 

وی با بیان اینکه از دیگر مباحث این اجلاس تامین اکسیژن برای بیماران مبتلا به کرونا در استان ذی‌قار بود افزود: بیمارستان‌های این استان زیرساخت‌های لازم برای نصب دستگاه‌های اکسیژن‌ساز را ندارند و در حال حاضر با توجه به افزایش بیماران کرونا نیاز آنها به این دستگاه بیشتر شده است.

 

شریعتی با اشاره به اینکه ما اعلام آمادگی کردیم که هماهنگی‌ها و اقدامات لازم انجام شود و در سریع‌ترین زمان ممکن اکسیژن را به آنها برسانیم اضافه کرد: این اقدام برای استان بصره هم انجام و با شرکت مربوطه قرارداد بسته شده و در حال صادرات کپسول اکسیژن هستیم.

 

وی با بیان اینکه آمادگی لازم برای صادرات کپسول اکسیژن به استان ذی‌قار عراق نیز وجود دارد عنوان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت تولید اکسیژن ما بیش از نیاز استان است و عمده بیمارستان‌های ما به دستگاه اکسیژن‌ساز مجهز هستند و نیازی به خرید کپسول اکسیژن ندارند از این رو می‌توانیم مازاد تولیدات خود را صادر کنیم.

 

استاندار خوزستان یاد آور شد: از آنجا که استان ذی‌قار برای تامین اکسیژن به شدت احساس نیاز می‌کرد، اعلام آمادگی کردیم که ظرف امروز و فردا هماهنگی‌های لازم صورت گیرد و علاوه بر استان بصره، اکسیژن تولیدی در خوزستان را به استان ذی‌قار هم صادر کنیم و گامی در جهت بهبود بیماران عراقی مبتلا به کرونا برداریم.

 

کد خبر 952157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha