طرح «شمیم خدمت» در بقاع متبرکه همدان اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام حسینی گفت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید»، طرح «شمیم خدمت» در بقاع متبرکه شاخص استان همدان اجرا می‌شود.

«حجت‌الاسلام علی حسینی»، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید»، طرح «شمیم خدمت» در بقاع متبرکه شاخص استان همدان اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به اینکه این طرح برای نخستین بار در سطح کشور و استان‌ها اجرا می‌شود افزود: این طرح چند روزی است که آغاز شده است و هدف طرح «شمیم خدمت» ایجاد اشتغال پایدار برای افراد علاقمند به کار است.

وی گفت: در این طرح سه گام مهم و اساسی مد نظر است، گام نخست بهره گیری از تجربیات کارآفرینان موفق و تعامل با سازمان‌ها، نهادها، موسسات و گروه‌هایی که در زمینه آموزش حرفه و صنعت عملکرد مناسب و قابل قبولی دارند، به آموزش متقاضیان کار پرداخته می‌شود.

حسینی گفت: در گام دوم تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و موقوفات مرتبط و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین، زمینه کار و درآمد برای کارآموزان مهیا شود.

معاون فرهنگی اوقاف همدان ادامه داد: در گام سوم نیز تلاش می‌شود با راه اندازی بازارچه‌های خیریه و فروشگاه‌های ویژه، محصولات تولید شده توسط جامعه هدف در معرض فروش قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه طرح شمیم خدمت در بقاع شاخص استان اجرا خواهد شد گفت: در گام نخست این طرح، از اساتید و کارشناسان مجرب در حوزه کارآفرینی برای آموزش در سطح بقاع و یا به صورت مجازی دعوت می‌شود.

حسینی یادآور شد: در خصوص آموزش، محدودیتی بین خواهران و برادران و همچنین گروه‌های سنی وجود ندارد و هر کسی که توان یادگیری و استفاده از آموزش‌ها را داشته باشد می‌تواند در کلاس‌های آموزشی که توسط اساتید در بقاع متبرکه برگزار می‌شود شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال گام نخست این طرح اجرایی خواهد شد افزود: نوع آموزش نیز بستگی به منطقه پیرامونی بقعه و همچنین توانایی و ظرفیت کارآموزان دارد و مشاغل مختلفی از جمله، فرشبافی، صنایع دستی، پرورش گیاهان دارویی و... در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 952176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha