موفقیت در سرمایه گذاری هوشمند و اقتصاد دیجیتال شیراز با افزایش سواد دیجیتال شهروندان

مقیمی گفت: برای تحقق موفقیت در سرمایه گذاری هوشمند و اقتصاد دیجیتال به افزایش سطح آموزش و سواد دیجیتال شهروندان در شیراز نیاز داریم که باید در این زمینه شهرداری و سایر دستگاه ها برای افزایش آگاهی بخشی تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «قاسم مقیمی»، امروز (چهارشنبه 1 مرداد) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر نیاز به سیاست های بلند مدت اقتصادی در شرایط حاضر گفت: اقتصاد دیجیتال بهترین راه حل ممکن در بحران کروناست.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز افزود: ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه سرمایه گذاری هوشمند و اقتصاد دیجیتال از موارد مورد توجه شورای شهر شیراز است.

وی اضافه کرد: سهم کشورها از اقتصاد دیجیتال در حال حاضر حدود هفت درصد تولید ناخالص ملی است که باید در سال های آتی مورد افزایش قرار بگیرد.

مقیمی با تاکید بر لزوم قرار گرفتن شهر شیراز در مسیر توسعه اقتصاد دیجیتال بیان کرد: باید در این حوزه به سمت توسعه سرمایه گذاری هوشمند حرکت کنیم.

وی ادامه داد: با وجود ۱۲۵ پلت فرم، لایه تخصصی اطلاعاتی، نرم افزار و اپلیکیشن در 2 دهه گذشته در واحد «فاوا» شهرداری شیراز و حجم قابل توجه سرمایه گذاری انجام شده در این حوزه، خروجی مالی و اقتصادی قابل تاملی حاصل نشده است.

مقیمی تاکید کرد: لازم است تا با انجام بازاریابی و رصد بازار به تهیه بسته های سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد دیجیتال پرداخته شود و شورای شهر شیراز و کمیسیون هوشمندسازی و کمیسیون سرمایه گذاری به تعامل بیشتری بپردازند.

وی با اشاره به سرمایه گذاری در حوزه هوشمندسازی انرژی در ساختمان های اداری و خدماتی شهرداری شیراز گفت: هزینه مصرفی ماهیانه انرژی شامل آب، برق، گاز و تلفن در شهرداری شیراز حدود یک میلیارد و پانصد میلیون ریال است و لازم است تا شهرداری شیراز به سمت هوشمندسازی سيستم روشنایی ، آبياری و ... بپردازد.

مقیمی ادامه داد: شهرداری شیراز می تواند با تامین برق مورد نیاز خود از طریق خورشیدی در 10 سال آتی به شهر پیشروی کشور در این حوزه تبدیل شود.

وی تصریح کرد: برای تحقق موفقیت در سرمایه گذاری هوشمند و اقتصاد دیجیتال به افزایش سطح آموزش و سواد دیجیتال شهروندان در شیراز نیاز داریم که باید در این زمینه شهرداری و سایر دستگاه ها برای افزایش آگاهی بخشی تلاش کنند.

کد خبر 952181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha