۱۱۸ بیمار گلستانی با علائم کرونا در بخش مراقبت های ویژه هستند/ ساده انگاری مردم نسبت به کرونا

کبیر با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۹ بیمار در مراکز درمانی گلستان بستری شدند، گفت: در حال حاضر ۱۱۸ بیمار در بخش آی.سی.یو قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدجواد کبیر» شامگاه امروز (چهارشنبه یکم مرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا در کشور و استان جز با همراهی مردم حل نمی شود.

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: تقریباً در سه هفته گذشته روند صعودی شیوع کرونا را در استان گلستان شاهد هستیم و شرایط استان از دو هفته گذشته در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته است.

 

کبیر تصریح کرد: در مدت 24 ساعت گذشته 119 نفر مورد جدید ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری شدند و در حال حاضر نیز 118 نفر در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند که از این میزان 51 نفر به دستگاه تنفس مصنوعی متصل هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته 103 نفر از مراکز درمانی استان ترخیص شدند و 310 نفر با علائم کرونا در استان ویزیت شدند و این نشان می دهد شرایط استان بسیار شکننده و وضعیت شیوع کرونا در استان رو به افزایش است.

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: درخواست داریم مردم برای کارهای غیرضرور از منزل خارج نشوند و اگر به هر دلیلی از منزل خارج می شوند از پوشش ماسک استفاده کنند.

 

کبیر یادآور شد: در پیک نخست کرونا روزانه 264 نفر بستری می شدند و حتی میزان باربستری در مراکز درمانی استان به یک هزار و 64 بیمار بستری نیز رسید و تنها چیزی که در آن زمان به ما کمک کرد همراهی و حس مسئولیت مردم بود.

 

وی افزود: مردم کمی ساده انگاری نسبت به کرونا دارند و در کار اقتصادی و بازار و مراکز تجمعی حفاظت فردی را به خوبی رعایت نمی کنند.

کد خبر 952214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha