وجود ظرفیت تهیه اقلام مورد نیاز تجار عراقی در بازارهای آبادان و خرمشهر

زمانی با بیان اینکه در بازارهای آبادان و خرمشهر ظرفیت تهیه اقلام مورد نیاز تجار عراقی وجود دارد گفت: تجار و بازرگانان ایران و عراق می‌توانند از طریق اتاق‌های بازرگانی آبادان و خرمشهر زمینه برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، «اسماعیل زمانی» ظهر امروز (چهارشنبه ۱ مرداد) در اجلاس مشترک با استانداران ذی‌قار کشور عراق و خوزستان که در سالن جلسات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، با بیان اینکه مشکلی جهت تامین اکسیژن مورد نیاز استان ذی‌قار کشور عراق نداریم اظهار کرد: ما آماده گسترش روابط تجاری و اقتصادی با این استان هستیم.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اضافه کرد: کمک به رفع مشکل کرونا از بُعد انسانی وظیفه همه مردم و مسئولان است و ما نیز در این راستا حمایت‌های خود را دریغ نخواهیم کردم.

 

وی به بازگشایی مرز تجاری شلمچه اشاره کرد و ادامه داد: با بازگشایی این مرز استراتژیک زمینه گسترش مبادلات تجاری میان دو کشور ایران و عراق مجدد ایجاد شده است.

 

زمانی بر لزوم خریداری و تامین محصولات و کالاهای مورد نیاز تجار و بازرگانان عراقی از منطقه آزاد اروند تاکید کرد و افزود: با توجه به نزدیکی عراق و ایران از طریق مرز بین‌المللی تجاری شلمچه، انتظارمان آن است که تجار و بازرگانان عراقی محصولات و لوازم مورد نیاز خود را از منطقه ما تامین و خریداری کنند.

 

وی از وجود ظرفیت تهیه اقلام مورد نیاز تجار عراقی در بازارهای آبادان و خرمشهر خبر داد و ابراز کرد: با وجود چنین ظرفیتی در این منطقه تجار و بازرگانان عراقی می‌توانند از طریق اتاق‌های بازرگانی آبادان و خرمشهر در زمینه برپایی نمایشگاه های مختلف و عرضه محصولات در منطقه آزاد اروند و استان ذی‌قار کشور عراق اقدام کنند.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند هدف از برپایی و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک تجار دو منطقه آزاد اروند و استان ذی‌قار عراق را کمک به توسعه مبادلات تجاری طرفین برشمرد و تصریح کرد: ما نیز از این موضوع استقبال و از مردم استان ذی‌قار عراق برای سفر به این منطقه دعوت می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه با توجه به ورود گردشگران استان بصره به منطقه آزاد اروند که چند سالی است ورود آنها آغاز شده امیدواریم شاهد افزایش و استمرار سفر این گردشگران به این منطقه باشیم و یاد آور شد:  گسترش مبادلات تجاری، اقتصادی و گردشگری زمینه چرخش سرمایه و رونق کسب و کارها را در پی دارد.

 

کد خبر 952218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha