قرآن در زندگی و جامعه ما مهجور است

حجت الاسلام اخوان صباغ با اشاره به کم توجهی به کتاب قرآن کریم گفت: قرآن در زندگی و جامعه ما مهجور است.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « اخوان صباغ» شب گذشته در نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد گفت: متاسفانه امروز در جامعه ما واقعیتی مبنی بر مهجوریت قرآن بسیار مشاهده می شود.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور بیان کرد: حضرت آقا در جلسه ای فرمودند که من به آمارها خوشبین هستم اما چه کنم که سطح جامعه با گزارش های ما سازگار نیست.

وی افزود: اگرچه آمارهای بعد از انقلاب توسعه پیدا کرده اما با مطلوب های نظام دینی اصلا سازگار نیست و ظرفیتی عظیمی از جامعه ما با قران درگیر نیستند.

اخوان صباغ بیان کرد: 10 درصد مردم در جامعه ما بر اساس آمارها تنها روزانه یک صفحه قرآن می خوانند در حالی که 98 درصد، قرآن را کتاب مسلمانان می دانند.

وی افزود: 70 درصد اعضایی که جذب هیات علمی می شوند خواندن قرآن بلد نیستند که این آمارها وحشتناک است.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور گفت : این فضای قرآنی را در کشور خود حصرت آقا ایستاده اند و ایشان تلاش کرده اند که تربیت قرآنی را دنبال کنند.

اخوان صباغ بیان کرد: 10 میلیون حافظ قرآن می خواهیم که این مقدمه است بلکه تلاش می شود زندگی قرآنی شود امام تاسفانه امروز تربیت ما تربیت قرآنی و زندگی ما زندگی قرآنی نیست.

وی گفت:  اعتراض فرهنگی برای همه است و همه ما و حتی پدر و مادرها مسئول هستند و نسبت به قرآن همه ما باید پاسخگو باشیم.

وی بیان کرد: نزدیک به 12 هزار موسسه و خانه قرآنی و فضاهای آموزشی زیادی داریم و دانشگاه فرهنگیان ظرفیت ویژه ای دارد اما هر کسی به صورت پراکنده کار می کند که این درد است و اشکال اساسی است.

اخوان صباغ ادامه داد: مکتب خانه های قرآنی، مسجد قرآنی و تخصصی کار کردن قران در مسجدها مورد تاکید مقام معظم رهبری است که این امر می تواند ارتباط زندگی مردم با قرآن را به همراه داشته باشد.

وی گفت: وضع قرآن در کشور مناسب جمهوری اسلامی نیست.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور افزود: ما در سازمان تبلیغات اراده حرکت قرآنی ویژه داریم که امید داریم در تمامی دستگاه ها و نهادها با همدلی و در شورای توسعه قرآنی این نتایج مطلوب را بگیریم.

کد خبر 952252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha