احداث چهار هزار و ۴۰ هکتار باغ در اراضی شیبدار استان لرستان

احمدوند با بیان اینکه با هر سه هکتار باغ فرصت اشتغال مستقیم یک نفر فراهم شده است، گفت: طرح احداث چهار هزار و ۴۰ هکتار باغ در اراضی شیبدار و کم بازده استان طی سال ۹۶ تا پایان ۹۸ انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «احمدرضا احمدوند» امروز(2 مرداد) در حاشیه مراسم طرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب‌دار و کم بازده استان لرستان به‌صورت ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهور در شهرستان دورود افتتاح و به بهره‌برداری رسید، گفت:  طرح توسعه باغات در راضی شیبدار از سال 96 در استان لرستان رونق گرفته است.

 

مدیرباغبانی جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت: از سال 96 تاکنون طرح احداث چهار هزار و ۴۰ هکتار باغ در اراضی شیبدار و کم بازده استان تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

 

وی با بیان ایمکه  ۱۵۲ هکتار از این سطح مربوط به صنایع دفاع دورود است، بیان کرد: برای احداث هر هکتار باغ در اراضی شیبدار و کم بازده ۱۴ میلیون تومان هزینه شده است.

 

احمدوند همچنین با اشاره به نقش طرح توسعه باغات شهرستان دورود در ایجاد اشتغال، افزود: به طور متوسط در هر سه هکتار یک فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.

 

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد در مجموع ۵۶۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال با اشتغالزایی یکهزار و ۳۴۶ نفر برای این طرح ها هزینه شده و ارزش افزوده تولید در این مناطق نیز یکهزار و ۱۰ میلیارد ریال می باشد.

 

گفتنی است،  بهره برداری از چندین طرح ملی وزارت جهاد کشاورزی با عنوان پویش ملی جهاد برای جهش تولید در مراسم ویدئو کنفرانسی با حضور حسن روحانی رییس جمهوری در کشور آغاز شده است.

کد خبر 952375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha