پیام واقعه غدیر « ولایت » است که با هنر نهج البلاغه خوانی تبیین می شود

تنها ۱۰ روز به « عید غدیر خم » فرصت مانده است، فرصتی که با هنر نهج البلاغه خوانی به عنوان یک برنامه کاربردی می توان پیام واقعه غدیر که « ولایت» است را به گوش همگان رساند.

خبرگزاری شبستان – البرز: کار تشکیلاتی و زیست مومنانه به عنوان ۲ عنصر اساسی در عصر کنونی است که جامعه انسانی در گیرودار مبارزه با ویروس کرونا به صورت جدی به آن نیازمند است.

 

باور به این امر در جریان کتاب راهبردی نهج البلاغه شریف تبیین شده است و تنها راه برای درک این مدعا، مطالعه و توجه به این کتاب شریف است.

 

از این رهگذر، (18 مرداد) روز عید غدیر خم است، واقعه عظیم تاریخی که حضرت محمد مصطفی(ص) گروه عظیم حاجیان را جمع کرد و با بالا بردن دست حضرت علی(ع) امر ولایت و اطاعت از آن را تبیین کرد.

 

باید دید که هر یک از دوستداران و پیروان امیرالمومنین(ع) که باور به مقام و معرفت ایشان دارند چه برنامه کاربردی برای زنده نگاه داشتن واقعه غدیر می توانند انجام دهند.

 

« حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع» در رابطه با اهمیت تبیین واقعه غدیر و پیام حقیقی آن گفت: در جریان پیام غدیر حقیقت ولایت پذیری باید تبیین شود چرا که ولایت حضرت علی(ع) به معنای ولایت رسول الله و ولایت پیامبر(ص) به معنای ولایت خدا است، همچنین پس از امیرالمومنین(ع) ولایت امام حسن(ع) و امام حسین(ع) تا امام زمان (عج) و امروز ولایت فقیه است.

 

دبیر نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی با طرح این پرسش که چه کار کاربردی برای زنده نگاه داشتن واقعه غدیر می توان انجام داد توضیح داد: از چند روز مانده به روز غدیر تا چند روز گذشته از این واقعه باید کار و برنامه ای صورت گیرد که تمام عالم متوجه اهمیت این روز عظیم شوند.

 

به گفته حجت الاسلام مهدوی ارفع، اینکه گفتند لباس نو خودتان را در غدیر بخرید و اطعام کنید و این روز را گرامی دارید یک بُعد این جریان است.

 

وی با اشاره به ضرورت ایده پردازی در خصوص پیام رسانی واقعه غدیر مطرح کرد: مهمترین اصل در جریان واقعه غدیر انتقال پیام این روز با اهمیت به دیگران است.

 

این مفسر نهج البلاغه خوانی افزود: هر فرد عاقلی که می خواهد زندگی اش را پای امیرالمومنین(ع) بگذارد ولایت امیرالمومنین(ع) پیام غدیر است.

 

دبیر نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی عنوان کرد: امروز رساندن پیام غدیر که همان معنای ولایت است با هنر نهج البلاغه محقق می شود و جای آن دارد که هر یک از افراد جامعه در تحقق این امر اهتمام داشته باشند.

 

در همین خصوص « حجت الاسلام فتحی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص نهج البلاغه خوانی مطرح کرد: در طول یکسال گذشته راهبردها و راهکارهایی منسجم و هدفمند برای ایجاد انگیزه در میان افراد به ویژه نوجوان و جوانان برای خواندن کتاب نهج البلاغه صورت گرفته است.

 

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان البرز تصریح کرد: نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی در استان البرز با تربیت شاگردان و علاقمندان متعددی در این حوزه نسبت به ارتقاء رشد فکری افراد جامعه فعالیت ویژه و شاخصی داشته است.

 

حجت الاسلام فتحی توضیح داد: به منظور درک بیشتر و بهتر کارکردهای غدیر از مسئولان و روسای دانشگاه ها، حوزه های علمیه استان البرز دعوت به عمل آمده تا در قالب یک هم اندیشی ساز و کارهای متعدد در این حوزه را بررسی و تحلیل کنند و براساس این داده ها راهبردهایی برای تبیین و اطلاع رسانی واقعه غدیر برای نسل جوان و نوجوان پیاده کنند.

 

این استاد حوزه مطرح کرد: در جریان این هم اندیشی، طرح ها و ایده ها در مساجد، اداره ها و مراکز نظامی همچنین مدارس و دانشگاه ها پیاده می شود.

 

« حجت الاسلام شکری» نیز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز در خصوص اهمیت واقعه غدیر و کار فرهنگی در این حوزه گفت: شرائط کنونی شیوع کرونا باعث نمی شود که از اهمیت و اطلاع رسانی در خصوص این روز عظیم غفلت کنیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز افزود: یکی از طرح های موفقی که در مساجد با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شد، طرح یکشنبه های علوی بود.

 

وی توضیح داد: براساس این طرح که از طرف بنیاد بین المللی غدیر در استان البرز برپا شد، روزهای یکشنبه پس از نماز مغرب و عشاء یک صفحه نهج البلاغه شریف قرائت و تبیین می شد.

 

مدیر ستاد فهما استان البرز مطرح کرد: بهره مندی از فضای مجازی یکی از راهکارهایی است که در شرائط کنونی شیوع بیماری برای ارتباط با گروه های متعدد فرهنگی هنری مساجد می توان گرفت و در زمینه تبیین واقعه غدیر تلاش کرد.

 

تنها ۱۰ روز به « عید غدیر خم » فرصت مانده است، فرصتی که با هنر نهج البلاغه خوانی به عنوان یک برنامه کاربردی می توان پیام واقعه غدیر که « ولایت» است را به گوش همگان رساند. 

 

 

کد خبر 952434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha