اردوهای جهادی، بستر محرومیت زدایی است

تابستان فصل گرم، فعالیت جهادی دانشجویان و جوانان جهادگری است که دغدغه محرومیت زدایی و خدمت به وطن دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، تعطیلی کلاس‌های درسی دانشجویان، بهانه ای است برای جهادگرانی که بدون هیچ گونه چشم داشتی کوله باری بردوش راهی مناطق محروم می شوند و در گروه های جهای جهت خدمت به مردم محروم و محرومیت زدایی تلاش می کنند.

 

 تلاش گران جهادی با روحیه انقلابی خود در روزهای نخست مشکلات را شناسایی می کنند و با تلاش شبانه روزی در راستای رفع دغدغه های مردم تلاش می کنند.

 

به حق در سال ها تلاش گروه های جهادی باید گفت تاکنون اردوهای جهادی دانشجویان در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته جامعه، منشاء خدمات خوبی دربسیاری از روستاهاي مناطق محروم بوده وسهم خوبی درسازندگی این مناطق داشته اند.

 

اردوهای جهادی حرکتی معنوی و رو به جلو است که می تواند فرهنگ جامعه را به سمت فرهنگ دوستی با همدیگر و تقویت وحدت و همدلی به جلو ببرد.

 

گروه های جهادی روزی معلم می شوند و روزی کارگر و روزی دیگر از اداره ای به اداره دیگر پیگیر رفع مشکلات مردم هستند و در هر مقامی که ظاهر می شوند بدون دریافت مزد و دستمزدی تنها فرهنگ بسیج را به نمایش می گذارند.

 

فرهنگی که در زمان دفاع مقدس در جبهه هاي حق عليه باطل بروز یافت و با حضور بسیجیان جان برکف در برابر دشمن تا دندان مسلح بعث، جنگ هشت ساله دشمنان بی نتیجه ماند و دشمنی که تصور می کرد ظرف یک روز می تواند انقلاب نوپای اسلامی را شکت و خاک وطن را تاراج ببرد، بعد از هشت سال جنگ تحمیلی نتوانست وجبی از خاک وطن را جدا کند.

 

ترویج فرهنگ جهادی بستر رشد و آبادی است

 

«فاطمه موسوی»، جهادگر لرستانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: امسال با توجه بهخ شیوع ویروس کرونا، فعالیت های جهادی از اسفند کاه شروع شده است و جهادگران در قالب های مختلف چون طرح ضدعفونی معابر و منزل، تهیه و توزیع رایگان ماسک، جلب مشارکت خیران برای حمایت از نیازمندان در عرصه حاضر بوده اند.

 

وی افزود: جهادگران همچنین با شروع فصل تابستان فعالیت های جهادی در قالب های مختلف آغاز شده و جهادگران برای رفع کمک به مردم مناطق محروم پیشگام هستند.

 

موسوی با بیان اینکه به حمد الله در سایه تفکر جهادی جوانان مومن و انقلابی فرهنگ جهادی تعطیل نمی شود، ابراز کرد: ما نبايد دست از تلاش و كوشش براي آبادني كشور برداريم.

 

وی با بیان اینکهمهم‌ترین هدف برگزاری اردوهای جهادی، سازندگی است، خاطرنشان کرد: اولین هدف و تاثیر اردوی جهادی خود سازی است، همان‌طور که برترین جهاد‌ها جهاد اکبر در معرکه نفس است.

 

موسوی بیان کرد: مهم ترین رسالت جهادگران اردوهای جهادی، توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در بین جوانان و ایجاد روحیه سازندگی و امید در جامعه است.

 

وی خاطرنشان کرد: سازندگی عمرانی، فرهنگی، علمی و بهداشتی در جامعه از دیگر اهداف اردو های جهادی، است.

 

موسوی اذعان داشت: در این اردوها دانشجویان با وضعیت زندگی مردم در مناطق محروم کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، اعتقادی، معیشتی و بهداشتی و … آشنا شده و با تمام توان در جهت کمک به مردم مناطق محروم تلاش می کنند.

 

ضرورت افزایش حمایت مسئولان از فعالیت های جهادی

 

«مرتضی بهاری» دیگر جهادگر حاضر در مناطق محروم استان لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: گروه های جهادی با هدف خدمت به مردم در هر فرصتی خود را به مناطق محروم می رسانند.

 

وی با انتقاد از عملکرد برخی در پشتیبانی از گروه های جهادی گفت: افزای حمایت مسئولان از فعالیت گروه های جهادی بستر محرومیت زدایی و تقویت خدمت به محرومان است.

 

بهاری خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی مسئولان نه تنها با ما همکاری لازم را ندارند، بلکه با بدقولی جلوی پایمان سنگ اندازی می کنند.

 

این جهادگر خاطرنشان کرد: متاسفانه در مواجهه با این مسئولان بیشتر توان بچه های جهادگر صرف هماهنگی با مدیران می شود. 

 

 بهاری تاکید کرد: می طلبد که  مسئولان ادارات در شهرستان ها با همکاری با گروه های جهادی بستر لازم برای اجرای پروژه های عمرانی و دیگر برنامه ها را فراهم کنند.

 

این جهاد گر خاطرنشان کرد: یکی از اهداف برگزاری اردوهای جهادی را کشاندن مسئولان به مناطق محروم برای بهره گیری از توان در اختیار مدیران برای رفع دغدغه های مردم است.

 

وی از معضل کم آبی به عنوان یک معضل اساسی در روستاهای محل برگزاری اردوی جهادی در شهرستان چگنی استان لرستان خبرداد و تصریح کرد: یکی از برنامه های گروه اجرای پروژه آبرسانی به روستاهاست که  رفع این مشکل همت و هماهنگی بیشتر مسئولان را می طلبد.

 

بهاری با برشمردن دیگر مشکلات مناطق محروم چون برنامه های حوزه مسکن محرومان و برنامه های فرهنگ، افزود: از ظرفیت اکیپ های مختلف برای خدمت به مردم بهره گرفته می شود.

 

خودسازی، نخست هدف اردو‌های جهادی

 

«مهتاب زمانی»، دیگر بانوی جهادی خرم آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: نخستین و مهم ترین هدف گروه های جهادی خودسازی و خدمت به خلق است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون دو بار در اردوهای جهادی شرکت کرده ام، بیان کرد: حضور در بین مردم مناطق محروم حس و حالی غریب دارد و من هر دو بار با شوق فراوان در این اردوها شرکت کرده ام.

 
این بانوی جهادگر  ادامه داد: به رغم تمام سختی‌ها و کمبود امکانات، حضور در اردو‌های جهادی فرصت طلایی است که اگر آن را از دست بدهم، افسوس می‌خورم.

 

زمانی با اشاره به اینکه هدفم از آمدن اردو‌های جهادی این است که دردی را از روی دوش مردم بردارم، گفت: امیدوارم بتوانم در سال‌های آینده نیز در این مسیر به مردم خدمت کنم.

 

توسعه و ترویج فرهنگ جهادی بی شک نقشی بی بدیل درمحرومیت زدایی و پیشرفت مناطق محروم کشورمان دارد.

کد خبر 952939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha