۱۱۵ فقره تسهیلات مسکن به مددجویان کمیته امداد نهبندان پرداخت شد

خطیب زاده گفت: از ابتدای امسال در راستای کمک به احداث مسکن مقاوم روستایی مبلغ ۱۷میلیارد و ۱۹۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به ۱۱۵ مددجو زیرپوشش امداد شهرستان نهبندان پرداخت شد.

«علی خطیب‌زاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند گفت: هزینه مقاوم سازی مسکن مددجویان از محل کمک‌های بلاعوض این نهاد، تسهیلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مشارکت افراد نیکوکار تامین می‌شود.

 

مدیر کمیته امداد نهبندان با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال 83 فقره وام کارگشایی به مبلغ سه میلیارد و 800 میلیون ریال به نیازمندان این شهرستان پرداخت شد، اضافه کرد: از این تعداد ۳۴ فقره به مبلغ یک میلیارد و 390 میلیون ریال توسط صندوق امداد ولایت و 49 نفر به مبلغ ۲ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شده است.

 

خطیب‌زاده بیان کرد: این وام‌ها برای رفع مشکلات مددجویان از جمله درمان، کمک جهیزیه، کمک هزینه تحصیلی، کمک معیشت، فرهنگی و سایر مشکلات مددجویان پرداخت شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین در سه ماهه نخست امسال 6 نفر از مددجویان از تسهیلات گازکشی منزل به مبلغ 120 میلیون ریال بهره‌مند شدند.

 

مدیر کمیته امداد نهبندان عنوان کرد: 13مددجوی نهبندان در راستای تولید و اشتغال با دریافت پنج میلیارد و 350 میلیون ریال از تسهیلات صندوق امداد ولایت بهره‌مند شدند که از این مبلغ چهار میلیارد و 950 میلیون یرال از محل منابع بانکی و مابقی از محل منابع امداد بوده است.

 

خطیب‌زاده با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه کمیته امداد برای رفع فقر در جامعه و توانمندسازی خانواده ها از طریق ایجاد اشتغال برای کسب درآمد است، افزود: توانمندسازی مالی و خودکفایی اقتصادی مددجویان زیر پوشش مبتنی بر اشتغال پایدار نقش مهمی در رفع فقر و محرومیت آنان دارد.

 

 

کد خبر 953083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha