مطالبه‌گری نباید منجر به تخریب نظام شود

حجت‌الاسلام حسینی‌نوری با اشاره به اینکه مطالبه‌گری نباید منجر به تخریب نظام شود و امام جمعه باید مطالبه‌گر حقوق نظام و ملت باشد گفت: باید با شکل‌گیری نظام اسلامی برای اقامه ارزش‌ها و تعالیم دینی، تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی‌نوری» امروز (شنبه ۴ مرداد) در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه، با اشاره به اینکه اولین وظیفه شکل‌گیری و استقرار حکومت اسلامی، اقامه ارزش‌ها است اظهار کرد: باید با شکل‌گیری نظام اسلامی برای اقامه ارزش‌ها و تعالیم دینی، تلاش کرد.

 

امام جمعه اندیمشک اقامه نماز جمعه را یکی از رساترین تعالیم دینی برشمرد و افزود: پس از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، در پنجم مردادماه اولین اقدام و حرکت دینی نظام اسلامی ما، اقامه نماز جمعه بود که به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی برگزار شد.

 

وی اذعان داشت: در طی ۴۰ سال اخیر نماز جمعه به‌عنوان کانون تجمع تمام دغدغه‌های نظام و مردم، در مواقع و مسائل مختلف همچون دوران جنگ تحمیلی محل جمع‌آوری و ارسال کمک‌های مردمی و اعزام نیرو به جبهه بود و پس از جنگ تحمیلی نیز در اوقاتی که نظام اسلامی نیاز به حمایت داشته، موضع گرفته است.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌نوری با بیان اینکه امام جمعه خود را ملزم به اجرای عدالت می‌داند تصریح کرد: هر مطلبی که توسط امام جمعه بیان می‌شود، باید جنبه عدالت آن را مراعات کند و موضع‌گیری و حب و بغضی الهی داشته باشد.

 

وی عنوان کرد: مبنای کار خطیب نماز جمعه این است که همه مباحث و مسائلی که در خصوص آنها در نماز جمعه موضع می‌گیرد و مطرح می‌کند، دارای حجت شرعی باشند.

 

امام جمعه اندیمشک با اشاره به اینکه مطالبه‌گری نباید منجر به تخریب نظام شود و امام جمعه باید مطالبه‌گر حقوق نظام و ملت باشد بیان کرد: تمام تلاش دشمنان و برنامه بلندمدت آنها برای این است که خدمات نظام را سیاه نمایی کنند تا به مردم القا شود که این نظام خدماتی برای آنها نداشته است.

 

وی تریبون نماز جمعه را تریبون وحدت بین دل‌ها، ملت، مسئولان و نظام دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه دشمن به دنبال تفکیک بین ملت و دولت و نظام است، مطالبه‌گری نباید از تریبون نظام منجر به تخریب یک چهره نظام یا نهاد شود.

 

حجت‌الاسلام حسینی‌نوری یاد آور شد: در شهرستان اندیمشک مشکلات فراوانی همچون بیکاری وجود دارد و برخی از این موضوعات از طریق تریبون نماز جمعه و مابقی در جلساتی با مسئولان خارج از مجامع عمومی مطرح و مطالبه شده‌اند.

 

کد خبر 953163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha