استیضاح شهردار رشت از دستور کار خارج شد

استیضاح شهردار رشت پس از لغو دو جلسه متوالی شورای این شهر، با درخواست و امضای شش عضو از دستور کار خارج شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای رشت که به صورت فوق‌العاده با محوریت استیضاح شهردار این شهر ظهر امروز (شنبه، ۴مرداد) برگزار شد، شش عضو با ارائه درخواست به رییس شورا خواستار خارج شدن استیضاح از دستور کار شدند.


رییس شورای شهر رشت با اعلام این درخواست که اکثریت امضای ۱۱ عضو را داشت اظهار کرد: رضا رسولی، محمدحسن عاقل منش، احمد رمضانپور نرگسی، محمدحسن علیپور، فاطمه شیرزاد و حامد عبدالهی در خواست خارج شدن دستور استیضاح شهردار رشت را ارائه کرده اند که با ۶ رای اعضای شورا، طرح استیضاح شهردار رشت از دستور کار خارج شده است.


اگرچه اسماعیل حاجی پور در چهارشنبه گذشته با انتقاد از غیبت اعضا و رسمیت نیافتن جلسه استیضاح، زبان به انتقاد گشود و تاکید کرد که در جلسه امروز تکلیف ابقا یا برکناری شهردار معلوم‌ می شود اما با بررسی لوایح و طرح های مختلف در ابتدای جلسه فوق، در نهایت اعلام کرد که با ۶ رای عضو شورا، استیضاح ناصر حاج محمدی از دستور جلسه امروز خارج شده است.


با این وجود، اعضا نسبت به موافقت یا مخالفت خود درباره ادامه همکاری با شهردار نطق کردند.


محمدحسن عاقل منش از مخالفان استیضاح شهردار با بیان اینکه انتخاب شهردار در شورای پنجم پس از فرصت سوزی طولانی مدت یک ساله رقم خورد گفت: چالشی مثل تغییر شهردار به ضرر شهر رشت خواهد بود.

 

وی افزود: سازمان بازرسی در یکی از ادارات شهرداری ورود کرده و نیروی انتظامی، دادستانی و اطلاعات کارهای شهردار را رصد می‎کند بنابراین با توجه به اینکه امروز تعداد رای لازم برای استیضاح وجود ندارد و انتخاب اصلحی هم نیست، پس خارج کردن استیضاح از دستور کار بهترین اقدام است.


حامد عبداللهی هم که از موافقان خارج شدن استیضاح از دستور کار جلسه شورا بود با دفاع از عملکرد حاج‌محمدی اظهار کرد: با روی کار آمدن حاج محمدی، جلوی خیانت های بسیاری در شهرداری گرفته شده است.


اما از مخالفان ابقای شهردار، بهراد ذاکری بود که در جلسه امروز گفت: مسئولیت ابقای شهردار رشت بر عهده کسانی است که استیضاح را از دستور کار خارج کردند و کسانی که با شهردار همراهی می‎کنند، باید در آینده نزدیک، پاسخگوی مردم باشند.

کد خبر 953176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha