صمت موظف به اعلام قیمت ماسک است

موضوع تولید ماسک و لزوم تامین مواد اولیه آن توسط صمت و اعلام قیمت آن از جمله موضوعات مطرح شده در ستاد استانی مدبریت کرونا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد، شنبه(۴ مرداد) در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه هم اکنون در اوج بیماری کرونا در استان هستیم اما امیدواریم در دو سه هفته دیگر به آرامش برسیم؛ افزود: تا ساعت ۱۰ دیشب ۱۹۶ تخت بستری در بیمارستان افضلی پور برای بیماران کرونایی بوده است.

 



رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص ماسک هم گفت: توزیع و قیمت گذاری به عهده صمت و نظارت بر عهده ما است.



دکتر نوذر نخعی، مشاور ارشد رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم در این نشست اظهار داشت: هم اکنون احتمال گردش ویروس و آلوده بودن افراد در اوج خود است و تجربه نشان داده مردم استقبال خیلی خوبی از دعای عرفه دارند و ممکن است تهدیدی برای دامن زدن به گسترش ویروس باشد لذا باید اقدامات محدودیتی قائل شویم و فقط صرف باز بودن محیط برگزاری مراسم مطرح نیست.



عارفی، معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان هم با اشاره به اینکه هفته گذشته داوطلبانه مساجد و نمازهای جماعت را تعطیل کردیم؛ گفت: برای برگزاری دعای عرفه ماسک رایگان، مواد ضدعفونی و فاصله اجتماعی‌ تدبیر شده و متشرعین در توجه به سلامت جامعه پیشقدم هستند و مطالبه جامعه برای دعای عرفه یک واقعیت است.

 


ارسلان میری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هم با بیان اینکه هرگونه فروش ماسک خارج از داروخانه تخلف است؛ افزود: بنا بود قیمت ماسک را صنعت و معدن اعلام کند اما تا امروز که بررسی کردیم قیمت ماسک ۲ و ۳۰۰ تا ۳ هزار تومان است.

 



وی ادامه داد: طبق بخشنامه ابلاغی دانشگاه علوم پزشکی باید مراکز معتبر خود را اعلام کند و الا تخلف و خارج از ضوابط است‌.

 



در این جلسه با تاکید مجدد بر اینکه صمت موظف است پارچه مورد نیاز را از فرش بافی آسیا یا خارج از استان تهیه کند؛ قرار شد متقاضیان تولید ماسک در سامانه مربوطه ثبت نام کنند.

 


در این جلسه مصوب شد: مدارس از ۱۱ شهریور جاری نسبت به ثبت نام مجدد دانش آموزان به صورت سه روز در هفته اقدام کنند.
 

کد خبر 953177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha