مشکلات ۶ واحد صنعتی و معدنی خوسف رفع می شود

جرجانی گفت: مشکلات ۶ واحد صنعتی و معدنی خوسف در حد توان سازمان صنعت، معدن و تجارت حل می شود تا این واحد ها امسال به بهره برداری برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، ستاد تسهیل و روفع موانع تولید شهرستان خوسف امروز (4 مرداد) به ریاست «محمد شفیعی» فرماندار خوسف و با حضور «عباس جرجانی» سرپرست سازمان صمت و «مهدی پارسا» مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی برگزار شد.

 

در این جلسه ۶ واحد تولیدی بخش صنعت و معدن مشکلات واحدهای تولیدی خود را بیان کردند و «عباس جرجانی»، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی برای حل مشکلات آن ها قول مساعد داد.

 

«عباس جرجانی»، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار کرد: هشت طرح صنعتی و معدنی در این جلسه مطرح شد که ۶ طرح مربوط به سال جهش تولید هستند، مشکلات این واحدهای تولیدی در حد توان سازمان حل می شود تا این واحدها امسال به بهره برداری برسند.

 

وی با بیان اینکه حفظ و سلامت منابع انسانی از اولویت های ما در حوزه واحدهای تولیدی است، افزود: واحدهای صنعتی و معدنی همانند کارخانه مس باید برای ایمنی تجهیزات و محل کار واحد و سلامت نیرو های خود حداکثر تلاش را داشته باشند.

 

جرجانی همچنین در خصوص واگذاری محدوده های معدنی نیز گفت: طبق قانون معادن، واگذاری محدوده های معدنی فقط از طریق مزایده عمومی و به برنده مزایده واگذار می شود، در صورتی که یک محدوده معدنی طی دو نوبت به مزایده گذاشته شود و متقاضی نداشته باشد در مراحل بعدی به افراد متقاضی واجد شرایط واگذار می شود.

 

بهره برداری از فاز نخست کارخانه هیدروکربن تا هفته دولت

قاسمی، سرمایه گذار کارخانه هیدروکربن هم در این جلسه گفت: این کارخانه به 90 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است که متاسفانه به علت شیوع بیماری کرونا تعطیل شد.

 

وی با بیان اینکه افزایش نرخ دلار و آهن بیشترین ضربه را به این کارخانه وارد کرده است، افزود: تاسیسات این کارخانه باید گاز شود، لذا گاز این کارخانه باید تامین شود.

 

سرمایه گذار کارخانه هیدروکربن از افتتاح فاز اول کارخانه هیدروکربن شهرستان خوسف در هفته دولت خبر داد. 

 

آسفالت کارخانه بنتونیت انجام می شود

اسماعیلی، سرمایه گذار کارخانه بنتونیت هم با بیان اینکه این کارخانه در شهرک صنعتی خوسف نیازمند آسفالت است، گفت: برای طرح توسعه این کارخانه نیازمند تسهیلات میلیاردی هستیم.

 

دباغی، سرمایه گذار کارخانه شن شویی خوسف هم مشکلاتی در حوزه زیرساخت های این کارخانه همانند آب و سوخت را مطرح کرد که مقررشد حداقل در مدت 20 روز تامین این مشکلات با مساعدت دستگاه های متولی حل شود.

 

تامین سوخت مورد نیاز لودرها و واردات خودروی سنگین و برگه درخواست معافیت از دیگر درخواست های سرمایه گذار کارخانه شن شویی بود که مقرر به آن رسیدگی شود.

 

کوره گرم کارخانه چدن خوسف در هفته راه اندازی می شود

در این جلسه مصوب شد  آبرسانی و گازرسانی به کارخانه چدن تا هفته دولت انجام شود و طبق گفته مدیر کارخانه چدن، کوره این کارخانه در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

 

تامین برق واحد فراوری دانه بندی مواد معدنی در شهرک صنعتی شهرستان خوسف از دیگر مشکلات طرح شده بود که مقرر شد با مصوبه ستاد تسهیل، برق به صورت موقت برای تاسیسات و اتاق نگهبان وصل شود و تامین برق درخصوص واحد فراوری در مدت دو روز تعیین تکلیف شود.

 

همچنین در این جلسه مصوب شد زمین مورد نیاز احداث کارخانه طلای شادان خوسف و سه درخواست سرمایه گذار معدن طلای کودکان شامل تامین برق، آب و واگذاری محدوده معدنی مجاور این معدن در شورای معادن استان بررسی شود.

 

همچنین با مساعدت مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی در خصوص اقساط کارخانه هیدروکربن به راه اندازی این کارخانه کمک خواهد شد. به دستور سرپرست سازمان صمت استان، مقرر شد، آسفالت کارخانه بنتونیت به صورت مشارکتی انجام شود و درخصوص ایجاد فازهای بعدی و طرح توسعه این واحد تولیدی مقرر شد تسهیلاتی به سرمایه گذار واگذار شود.

 

گفتنی است در این جلسه به مشکلات معادن منطقه و چندین کارخانه رسیدگی شد که بیشترین موضوعات در حوزه آب، برق و گاز بود.

 

 

 

کد خبر 953180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha