عید غدیر فرصتی برای تبیین جایگاه امامت و ولایت در جامعه است

حجت الاسلام سادات، با اشاربه اهمیت عید غدیر،گفت: عید غدیر فرصتی برای تبیین جایگاه امامت و ولایت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان درسنندج، حجت الاسلام سید محمد سادات امروز(4مرداد)در جلسه برنامه ریزی فعالیت های عید سعید غدیر خم در اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، به اهمیت عید غدیر پرداخت و اظهار داشت: عید غدیر روز یاس دشمنان و روز وحدت جهان اسلام است و فرصتی برای تبیین جایگاه امامت و ولایت در جامعه است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان افزود: مردمی کردن برنامه‌های عید غدیر نیاز است تا برنامه‌ها پررنگ‌تر برگزار شود و نباید برنامه‌های این مناسبت مهم تحت تأثیر ویروس منحوس کرونا قرار بگیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد:ستاد برگزاری جشن‌های دهه ولایت را در استان تشکیل خواهیم داد که با حضور نماینده ولی فقیه کردستان و برخی از ارگان‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

وی افزود: باید برنامه‌های خواست و همدلی تحت عنوان احسان علوی با اهدای بسته‌های معیشتی و بهداشتی با پیوست فرهنگی باید مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام سادات اظهار داشت: آذین‌بندی خیابان‌ها و محلات، تولید محتوا از سیره علی (ع) و استفاده از فضای مجازی برای تبیین اهمیت عید غدیر خم و تجلیل از سادات شاخص استان با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، کمک به فقرا و زوجین سادات، برپایی ایستگاه سلامت و بصیرت‌افزایی در برنامه‌های صدا و سیما از پیشنهادات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در ایام عید غدیر خم است.

حجت‌الاسلام سید مصطفی شاهرودی معاون فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه کردستان نیز در ادامه این جلسه افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه غدیر، برگزاری مسابقه پیامکی، توزیع بسته‌های معیشتی و طبخ غذا در استان اجرا می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جلب مشارکت مردم و بخش‌های دیگر نیز در راستای برگزاری این فعالیت ها یک نیاز لازم و ضروری در استان کردستان به شمار می رود.

 

 

 

کد خبر 953209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha