ائمه جمعه تریبون و انعکاس دهنده سخنان مردم هستند

حجت الاسلام ملک مکان با اشاره به اینکه ائمه جمعه تریبون و انعکاس دهنده سخنان مردم هستند و اصحاب رسانه هم تریبون ائمه جمعه هستند، گفت: شیراز و فارس یکی از مهمترین منابع خبری نماز جمعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین ملک مکان»، امروز (شنبه 4 مرداد) در جمع خبرنگاران که در مسجد جامع «شهدا» (نو) شیراز برگزار شد، گفت: پنجم مرداد سالروز بزرگداشت اقامه اولین نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی به دستور امام راحل و به امامت مرحوم آیت الله طالقانی است و از این رو ستادهای مختلفی برای بزرگداشت این هفته در سطح کشور، استان و شهرستان ایجاد شد.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس با اشاره به اینه شعار هفته بزرگداشت نماز جمعه هر سال انتخاب می شود که شعار امسال «ایران قوی، همبستگی ملی و مسئولیت اجتماعی» بود، تاکید کرد: شورای اداری شهرستان با موضوع نماز جمعه برای تبیین ظرفیت نماز جمعه و آسیب شناسی مورد بررسی قرار گرفت و شورای اداری استان به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

وی با یادآوری این مطلب که مقرر شد دیدگاه های ائمه جمعه به صورت مکتوب جمع بندی شود و به دست استاندار فارس برسد، افزود: یکی از مطالبات تکمیل مصلی های نماز جمعه در سراسر استان بود چرا که مصلی برخی شهرستان ها نیاز دارند که به زودی ساخته شود تا اسکلت و ساخت سازه بعد از چند سال به مشکل برخورد نکند که نمونه آن مصلی های نماز جمعه شهرستان های مرودشت، داراب، فیروزآباد، سروستان، خرامه، زاهدشهر و خشت است که این مصلی ها نیمه تمام هستند که بین 20 درصد تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

حجت الاسلام ملک مکان با اشاره به اینکه ساخت مصلی برخی نقاط مثل اقلید و بیضا در همان پله اول متوقف شد، افزود: برخی شهرها مسجد، حسینیه و مهدیه خوبی داشتند ساخت مصلی را در نظر نگرفتیم و برخی هم مسجد مصلی به اتمام رسیده است که در لامرد و کازرون چنین است.

وی گفت: تجلیل از ائمه جمعه فقید استان، سرکشی و تجلیل از خانواده شهدای مدافعین سلامت، تجلیل از پزشکان و پرستاران و مدافعین سلامت، تجلیل از بانیان رزمایش مواسات و همدلی و تجلیل از ائمه جماعات فعال در بحث رزمایش مواسات و همدلی از جمله برنامه ای این هفته بود.

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه تریبون و انعکاس دهنده سخنان مردم هستند و اصحاب رسانه هم تریبون ائمه جمعه هستند، یادآور شد: شیراز و فارس یکی از مهمترین منابع خبری نماز جمعه است.

حجت الاسلام ملک مکان گفت: در روز گذشته 21 شهرستان وضعیت قرمز داشتند که شاهد برگزاری نماز جمعه در 55 شهر نبودیم.

کد خبر 953223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha