ادارت انزلی اعتبارات را به موقع جذب کنند

میرغضنفری کفت: هر دستگاهی که نتواند اعتبارات را به موقع جذب کند، بودجه آن‌ را به سمت دستگاه دیگری هدایت کرده و از منابع مالی محرومش می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «اسماعیل میرغضنفری» امروز (شنبه،۴ مرداد] در جلسه کمیته برنامه ریزی انزلی اظهارداشت: متاسفانه با تحریم‌های ظالمانه ای روبرو هستیم که تنگناهایی برای تامین اعتبارات ایجاد کرده است.

 

فرماندار انزلی وابستگی‌ کشور به صادرات تک محصولی را یکی از دلایل مشکلات اقتصادی حال حاضر عنوان کرد و یاد آور شد: علی رغم تلاش‌های صورت گرفته برای صادرات کالاهای غیر نفتی، هنوز نفت و مشتقات نفتی اصلی‌ترین صادرات ما را تشکیل می دهند و این امر موجب شده از نیمه دوم سال 97 با تنگناهای اقتصادی بیشتری مواجه شویم.

 

وی سپس با بیان اینکه حسب قانون جاری در تامین بودجه با محدودیت‌های منابع در برخی دستگاه‌ها روبرو هستیم، متذکر شد: در توزیع بودجه اولویت با اتمام پروژه‌های نیمه تمام است و الزامات قانونی داریم که باید به آن عمل کنیم.

 

میرغضنفری افزود: به همین منظور اولین جلسه تخصیص اعتبار در سال جاری برگزار شد و هر دستگاهی که نتواند اعتبارات را به موقع جذب کند، بودجه آن‌ را به سمت دستگاه دیگری هدایت کرده و از منابع مالی محرومش می کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: امسال کل بودجه ما انقباضی است که از محل ارزش افزوده به این شهرستان اختصاص یافته است و به همین منظور از ادارات می خواهیم طبق قانون هر پروژه ای که قابلیت واگذاری دارد به همان مسیر حرکت کنند چراکه اینگونه برای دولت و نظام بهتر است.

 

در ادامه این جلسه امام جمعه شهرستان بندر انزلی اظهار داشت: ما کشوری غنی هستیم اما در این کشور شهرستان انزلی مغفول واقع شده است و دستگاه‌های بالادستی نسبت به این شهرستان کم‌لطفی کرده اند.

 

حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین» با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی ظرفیتی است که باید مورد توجه و بهره برداری قرار گیرد، متذکر شد: منطقه آزاد به شهرستان ما بدهکار است، آنها از قبل کمک‌هایی که باید می‌کردند و درصدی که باید به شهرستان اختصاص می‌دادند، ندادند .

 

وی از فرماندار خواست در تقسیم بودجه و اعتبارات توجه بیشتری به بخش فرهنگی داشته باشند تا مقوله فرهنگ بسط و گسترش بیشتری یابد .

 

امام جمعه انزلی ادامه داد: متاسفانه اکنون هزینه اجرای پروژه‌های دولتی بسیار بالاست و این امر اصلا قابل قبول نبوده و لازم است در برخی مواقع ترک تشریفات کنیم و در اجرای پروژه‌ها شرایط و صرفه اقتصادی را در نظر بگیریم.

 

گفتنی است، در پایان این جلسه میزان اعتبار پیشنهادی برای هریک از ادارات شهرستان بندرانزلی اعلام شد و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره تبلیغات اسلامی، هواشناسی و علوم پزشکی از تقسیم اعتبارات بی بهره ماندند و اعتبار اداره صنعت و معدن و تجارت انزلی نیز به دلیل عدم حضور ریاست این اداره در جلسه از لیست حذف شد.

لازم به ذکر است اداراتی که اسامی آنان در این لیست دیده نشده بود یک هفته مهلت دارند تا درخواست پیگیری خود را به فرمانداری انزلی ارائه دهند.

کد خبر 953267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha