توجه مستمر رسانه به موضوعات مهم دینی در تقویت باورها موثراست

آیت الله شاهچراغی گفت: توجه مستمر رسانه به موضوعات مهم دینی می تواند در ترویج فرهنگ دینی و تقویت باورها و هویت دینی و اسلامی ما موثر باشد.

آیت الله «سید محمدشاهچراغی» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش بسیار مهم رسانه های دینی در رویکرد اجتماع به سوی معنویت دینی گفت: مسئولیت پذیری، امانتداربودن، امیدآفرینی، اطلاع رسانی درست به مردم، رعایت عدالت و انصاف، توجه به مسائل عمومی، داشتن استقلال وپرهیز از افترا ازویژگی های یک رسانه مطلوب است.

 

نماینده ولی فقیه دراستان سمنان با اشاره به فعالیت خبرگزاری شبستان اظهارداشت: نقش رسانه های دینی در جامعه نقشی بی بدیل و غیر قابل انکار است.

 

وی با تأکید براینکه اتکا به آموزه های دینی، قرآنی و اسلامی می تواند نظام اسلامی را از آسیب های فرهنگی مصون کند ادامه داد: رسانه های دینی می توانند در شکل گیری افکار و روحیات یک جوان و یا نوجوان تاثیرگذار بوده و در جذب مردم به خصوص جوانان به امور دینی ایفای نقش کنند و حتی الگو ساز باشند.

 

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه رسانه در آشنایی بیشتر مردم با موضوعات دینی و تبلیغ امور مذهبی نقش انکار ناپذیری دارند اضافه کرد: خبرگزاری شبستان به عنوان یک رسانه اعتقادی  می تواند مباحث دینی و مذهبی را در سطح جامعه بسط و گسترش دهد.

 

امام جمعه سمنان با اشاره به نقش مهم خبرگزاری با توجه به رسالت کاریش در مقابله با تهاجم فرهنگی اظهارداشت: باید رسانه ها با جهاد فرهنگی و مطابق رسالت های خود عمل کنند.

 

کد خبر 953289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha