ایجاد 430 فرصت شغلی برای مددجویان  روستانشین هرمزگانی

الهیاری گفت: از ابتدای سال 99 تاکنون ، بیش از720 فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان ایجاده شده است که حدود 430 مورد از این فرصت های شغلی جدید در مناطق محروم روستایی و کم برخوردار بوده است.

« علی الهیاری »، مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس اظهار کرد: شناسایی افراد مستعد در بین خانواده های تحت حمایت این نهاد و برنامه ریزی و اقدام در راستای توانمندسازی این افراد از طریق آموزش های مهارتی هدفمند و متناسب با بازار کار منطقه و فراهم نمودن زمینه اشتغال از مهمترین رسالت های کمیته امداد امام(ره) به ویژه در مناطق محروم روستایی و کم برخوردار است تا علاوه بر کمک به تامین معیشت و خودکفایی اقتصادی خانواده های ساکن در این مناطق، باعث جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها نیز شود.


وی افزود: بر اساس برنامه های پیش بینی شده از ابتدای سال 99 تاکنون، بیش از720 فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان ایجاده شده است که حدود 430 مورد از این فرصت های شغلی جدید، در قالب اجرای  361 طرح اشتغال با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 805 میلیون تومان از محل منابع قرض الحسنه بانکهای طرف قرارداد و کمیته امداد برای خانواده های تحت حمایت این نهاد بوده است.


مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان گفت: تنوع مشاغل ایجادشده توسط کمیته امداد برای خانواده های تحت حمایت این نهاد در مناطق محروم روستایی شامل: 122 طرح دامداری و پرورش طیور، 105طرح در بخش خدمات، 72 طرح صنایع‌دستی، 53 طرح کشاورزی، 5طرح صنعتی و معدنی و 4 طرح صیادی بوده است.


الهیاری یادآور شد: مددجویان متقاضی دریافت تسهیلات خوداشتغالی در ابتدا باید برای تشکیل پرونده، مشاوره و تعیین مسیر شغلی به کمیته امداد محل سکونت خود مراجعه و سپس در سامانه کارا به آدرس www.kara.mcls.gov. ir ثبت‌نام نمایند تا بعد از بررسی کارشناسی و تایید نهایی طرح مورد نظر و گذراندن دوره های آموزشی لازم به منظور یادگیری مهارتهای کسب وکار، اقدامات بعدی به منظور پرداخت تسهیلات به متقاضیان و اجرای طرح اشتغال انجام شود.

 

کد خبر 953447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha