پرداخت تسهیلات با سود 12 درصد به مشاغل آسیب دیده از کرونا در رفسنجان

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان رفسنجان گفت: با توجه به آسیب دیدن برخی مشاغل از ناحیه کرونا، تسهیلات کرونایی به میزان 9 میلیارد و 900 میلیون ریال به متقاضیان در این شهرستان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان محمود شریفی یکشنبه ( 5 مرداد ) در جلسه کارگروه اشتغال در محل فرمانداری رفسنجان بیان کرد: در برآورد اولیه پیش بینی کرده بودیم که بیش از 3 هزار و 200 نفر در رفسنجان در سامانه ای که دولت برای قشر آسیب پذیر از ناحیه کرونا جهت دریافت تسهیلات معرفی کرده است ثبت نام کنند.

 

 

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان رفسنجان ادامه داد: به همه این افراد واجد شرایط پیامک ارسال کردیم تا برای تشکیل پرونده و ثبت نام در سامانه تسهیلات کرونایی اقدام کنند که ازاین تعداد 835 نفر ثبت نام کردند و در مجموع مبلغ 9 میلیارد و 900 میلیون ریال به آن ها پرداخت شد و از مهرماه و آبان ماه بازپرداخت این تسهیلات آغاز خواهد شد.

 

 

وی در بخش دیگر از سخنانش به اشتغالزایی از طریق سامانه کارا هم اشاره کرد و گفت: امسال تعهدی مبنی بر اشتغالزایی برای 2585 نفر در سامانه کارا داریم که باید ثبت نام کنند و برای همین امر هم کارگروه اشتغال فعال شده است تا به موانع و مشکلات متقاضیان رسیدگی و منجر به اشتغالزایی شود.

 

شریفی با بیان اینکه نرخ سود این تسهیلات 12 درصد است؛ خاطرنشان کرد: سال قبل برای 1818 نفر که در سامانه کارا ثبت نام کرده بودند تعهد داشتیم اشتغال ایجاد کنیم.

 

وی گفت: در مجموع در کل شهرستان رفسنجان در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی از اسفند ماه سال گذشته تاکنون از 472 طرح با تقاضای 471 میلیارد و 66 میلیون ریال 341 طرح با مبلغ 322 میلیارد و 754 میلیون ریال اجرا شده و برای 510 نفر هم به طور مستقیم اشتغالزایی شده است.

 

 

کد خبر 953562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha