کلاس های فنی و حرفه ای بر مبنای تقاضای  جامعه باشد

بیکی با تاکید بر برگزاری دوره های آموزشی فنی و حرفه ای در نقاط روستایی، گفت: فنی و حرفه ای باید بر مبنای تقاضای جامعه و نیاز شهرستان ها دوره آموزشی تعریف کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» صبح امروز (6 مرداد) در دیدار با رئیس و کارکنان فنی و حرفه ای شهرستان نهبندان، ضمن تبریک هفته ملی مهارت و آموزش های فنی و حرفه ای، اظهار کرد: مهارت آموزی مهمترین آموزه ای است که یک فرد برای رسیدن به موقعیت شغلی می تواند از آن بهره بگیرد.

 

فرماندار نهبندان افزود: افرادی هستند که علم و دانش کاری را دارند، ولی مهارت لازم برای شروع کار را ندارند، بنابراین نداشتن مهارت در جامعه امروز آسیب و نقص است.

 

بیکی با بیان اینکه مهارت آموزی تنها به معنای آموزش دیدن نیست، گفت: رفتار عملی، مهارت آموزی و ایجاد اشتغال در فنی و حرفه ای مهم است، چراکه آموزش های فنی و حرفه ای باید تبدیل به مهارت شود و این مهم از رسالت های اصلی فنی و حرفه ای است.

 

وی با اشاره به اینکه امسال با کمک وزارت کشور اقداماتی در 31 شهرستان کمتر توسعه یافته انجام می شود، گفت: اقدامات خوبی از سال 97  در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای آغاز شده که در این مورد اعتبارات قابل ملاحظه ای هم دریافت کرده ایم.

 

فرماندار نهبندان تصریح کرد: آموزش های فنی و حرفه ای بر مبنای نیاز شهرستان انجام شده و امروز با تکمیل تجهیزات کارگاه ها، دروه های جدیدی برگزار خواهد شد.

 

بیکی با تاکید بر عمومی کردن آموزش های فنی و حرفه ای، بیان کرد: با همکاری دهیاری ها، این آموزش ها باید در روستاهای دارای جمعیت بالا برگزار شود.

 

وی تصریح کرد: تنوع موسسات آموزشی و دانشگاهی شاید سبب ایجاد رقابت برای جذب افرادی باشد که قصد ورود به سیستم آموزش عالی دارند؛ لذا فنی و حرفه ای باید آموزش های خود را در نقاط روستایی ارائه دهد.

 

فرماندار نهبندان تصریح کرد: بیماری کرونا، فعالیت های آموزشی را محدود کرده است، اما فنی و حرفه ای باید در حوزه های روستایی آموزش هایی را ارائه دهد، همچنین شناسایی رشته هایی که ورود به بازار کار داشته و رشته های مورد نیاز این شهرستان باید انجام شوند.

کد خبر 953850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha