معرفی حدود ۵۰۰ بنگاه اقتصادی و تولیدی آسیب‌دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات

سعیدی‌زاده گفت: تاکنون ۴۹۶ بنگاه اقتصادی و تولیدی آسیب‌دیده از کرونا در شهرستان آبادان شناسایی و برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «بتول سعیدی‌زاده» در نشست کارگروه اشتغال شهرستان آبادان که در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد، با بیان اینکه برای سرعت بخشیدن به پرداخت تسهیلات برای بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا در تلاش هستیم اظهار کرد: تاکنون بیش از 496 بنگاه اقتصادی و تولیدی آسیب‌دیده از کرونا در شهرستان آبادان شناسایی و پس از طی مراحل مربوطه برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان آبادان به شناسایی دیگر بنگاه‌های تولیدی آسیب‌دیده ناشی از کرونا ویروس اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های ذی‌ربط همچنان در حال تحقیق و بررسی برای شناسایی دیگر اشخاص و بنگاه‌های تولیدی هستند که به سبب آسیب دیدن از بابت کرونا نیاز به دریافت تسهیلات دارند.

 

وی از بررسی موضوع جرائم بیمارستان در حال تاسیس اروندان خبر داد و ابراز کرد: این طرح می‌تواند برای 600 نفر فرصت شغلی ایجاد کند، لذا کارگروه موانع تسهیلات استان در حال پیگیری موضوع است.

 

سعیدی‌زاده به تقاضاهای مربوط به راه‌اندازی و یا ادامه فعالیت کارخانه‌های تولید نمک، داک و ماسک اشاره کرد و یاد آور شد: از بابت تامین و دریافت تسهیلات و مواد اولیه مورد نیاز مورد این سه واحد تولیدی بررسی‌های لازم صورت گرفت و به طور حتم مواردشان را پیگیری و رفع می‌کنیم.

 

گله‌مندی از جذب خودسرانه نيرو در شهرک‌های صنعتی

همچنین در این نشست «یعقوب خان‌تمبی» از ارسال پیامک ثبت‌نام در سامانه کارا از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دریافت تسهیلات 2 هزار و 144 صنف در آبادان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد تاکنون 496 مورد به بانک‌ها معرفی شدند، 33 مورد در کارتابل دستگاه‌ها، 305 صنف نیز در صف بررسی و راستی‌آزمایی و مابقی هم در حال تکمیل اطلاعات و طی مراحل مربوطه هستند.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبادان اذعان داشت: شیوه‌نامه اعطای تسهیلات به بنگاه‌های بسیار آسیب‌دیده ناشی از بیماری کرونا ویروس ابلاغ شده که در آن 14 رسته به انضمام زیرمجموعه‌هایشان پیش‌بینی شده و دارای 20 ماده و هفت تبصره است.

 

وی تصریح کرد: این شیوه نامه شامل 17 دستگاه اجرایی و 17 بانک می‌شود ضمن اینکه اتاق‌های بازرگانی و اصناف نیز باید در این زمینه با دستگاه‌های متولی همکاری داشته باشند.

 

خان‌تمبی خواستار فعال‌سازی سامانه کارا توسط دستگاه‌های اجرایی که هنوز این سامانه را فعال نکرده‌اند شد و بیان کرد: اداره کار، تامین اجتماعی، بانک و دستگاه‌های بخشی چهار عضو اصلی درگیر در روند دریافت تسهیلات هستند.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر کارگاه‌ها، خویش‌فرمایان هم می‌توانند تسهیلات دریافت کنند یادآور شد: به کارگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا که کارگران خود را حفظ کرده‌اند 12 تا 16 میلیون تومان تسهیلات تعلق می‌گیرد و به خودفرمایان آسیب‌دیده فاقد کارگر 6 تا هشت‌میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آبادان خاطر نشان کرد: شرط اصلی پرداخت تسهیلات به کارگاه‌های دارای کارگر آن است که تا برج 12 سال گذشته لیست بیمه کارگرانشان را رد کرده و آنها را نیز حفظ کرده باشند.

 

وی ضمن تاکید بر لزوم دریافت شیوه‌نامه اعطای تسهیلات سامانه کارا از سوی دستگاه‌های اجرایی و مطالعه آن به دلیل انتظار متقاضیان دریافت تسهیلات، خطاب به مدیر شهرک‌های صنعتی آبادان عنوان کرد: جذب خودسرانه نیرو در شهرک‌های صنعتی آن هم بدون هماهنگی با اداره کار به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست‌ لذا بیش از این تحمل چنین خودسری هایی را نداریم و از این بابت به طور جدی گله‌مندیم و هشدار می‌دهیم، در صورت استمرار این روند، با کمک فرمانداری و نمایندگان از اینگونه خودسری‌ها جلوگیری می‌کنیم.

 

کد خبر 954058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha