افزایش مبتلایان به بیماری کرونا در گیلان

دهنادی‌مقدم با بیان اینکه بیماری کووید19 در مبادی ورودی و در شرق و غرب گیلان به سرعت در حال افزایش است گفت: تا دیروز 318 و امروز 368 بیمار مشکوک به کرونا در گیلان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، «انوش دهنادی‌مقدم» ظهر امروز(دوشنبه، 6مرداد) در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در محل سالن جلسات فرمانداری صومعه‌سرا با گرامیداشت یاد و خاطره 26 شهید خدمت گیلان اظهار کرد: حدود 60 درصد شهدای خدمت کشور پزشک، 20 درصد پرستار و 20 درصد پشتیبان بیمارستان‌ها بودند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه کووید 19 رفتارهای عجیب دارد و یک بیماری نو پدید برای همه کشورهاست افزود: از اوایل شیوع این بیماری تاکنون صحبت‌های مختلفی در زمینه پیشگیری از آن شده است.

 

وی با بیان اینکه طبق سازمان جهانی سلامت اکنون ماسک زدن برای همه توصیه شده است گفت: در کارگروهی 51 روز کشور چین تحلیل شد و حدود شش پیک بیماری در 51 روز زد که ما این اقدامات را نکردیم و سیستم را باز گذاشتیم.

 

دهنادی‌مقدم با بیان اینکه این بیماری در مبادی ورودی و در شرق و غرب گیلان به سرعت در حال افزایش است تصریح کرد: تا دیروز 318 و امروز 368 بیمار مشکوک به کرونا در گیلان شناسایی شده است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه افزایش بیماران کرونایی نشان از این دارد که سخت‌گیری‌ها کم شده است خاطرنشان کرد: از مقامات استانی خواسته می‌شود در مکان‌های تجمع همچون بازارهای محلی و روستاها افرادی را برای پایش بگمارند.

 

وی با بیان اینکه هر اداره یک فرد را که اطلاعات پزشکی وی از سایر بیشتر است مامور پایش سلامت کند اظهار کرد: بیماری وقتی شدید می‌شود، هیچ دارویی روی آن اثر ندارد.

 

دهنادی‌مقدم با بیان اینکه بیماری کووید 19 هیچ داروی اختصاصی ندارد و بهترین راه پیشگیری است افزود: مسئولان و مردم باید با این قضیه جدی‌تر از قبل برخورد کنند این ویروس شاید دو سال طول بکشد و در این زمان اگر دقت نکنیم خیلی ها از بین ما خواهند رفت.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه برای ما حتی یک فوتی هم پذیرفته نیست گفت: در ابتدای بیماری که قم و گیلان درگیر بودند خیلی از استان‌ها به ما کمک کردند ولی اکنون که همه درگیر این بیماری هستند هیچ استانی توانایی کمک به گیلان را ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه کمبود تجهیزات حفاظت فردی داریم و در بیمارستان‌ها بر اساس تعداد بیماران بستری توزیع می‌شود تصریح کرد: از ماسک پارچه‌ای استاندارد استفاده شود.

 

دهنادی‌مقدم با بیان اینکه اسفند وزارت بهداشت به مراکز استان‌ها نامه زد تا اگر بیمارستانی نیاز به دستگاه اکسیژن‌دار دارد اعلام کند اما بیمارستان صومعه‌سرا هیچگونه اعلامی نکرد خاطرنشان کرد: اکنون این بیمارستان نیاز به این دستگاه دارد که یک میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه آن دستگاه است و قرار است به زودی به صومعه‌سرا اختصاص داده شود.

 

وی اظهار کرد: صومعه‌سرا فاقد ای سی یو است که با رایزنی وزارت بهداشت اگر یک جایگاه و فضای مناسب برای این اتاق تعریف شود می توانیم یک دستگاه برای این بیمارستان دریافت کنیم.

کد خبر 954079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha