لزوم انعکاس اقدامات و خدمات جهادی حوزه‌های علمیه در رسانه‌ها

حجت‌الاسلام پرچم بر لزوم انعکاس اقدامات و خدمات جهادی حوزه‌های علمیه در رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: باید با کار رسانه‌ای گسترده و قوی، زحمات طلاب و روحانیون جهادگر جهت آگاه‌سازی، به عموم مردم نشان داده شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام بهادر پرچم» امروز (دوشنبه ۶ مرداد) در نشست تقدیر از اقدامات حوزه علمیه بقیه‌الله اندیمشک، با اشاره به اینکه طلاب استان خوزستان در طی یک سال اخیر در فعالیت‌های جهادی رویکرد خوب و قوی داشته‌اند اظهار کرد: این فعالیت‌ها باعث شده‌اند تا بسیاری از نظرها و نگاه‌ها به سمت آنها جلب شوند.

 

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان خوزستان افزود: خداوند سبحان قدر زحمات طلاب و روحانیون جهادگر را می‌داند و حتما این زحمات دیده شده‌اند که مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان، مدال افتخار را بر روی سینه طلاب استان خوزستان نصب کردند.

 

وی عنوان کرد: حوزه‌های علمیه شهرستان‌هایی از جمله اندیمشک، شوشتر، ماهشهر و سربندر، منسجم و سازماندهی شده در مسائل جهادی ویروس کرونا ورود کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام پرچم اضافه کرد: در کنار تلاش‌های جهادی طلاب که باعث ایجاد برکت برای حوزه‌های علمیه می‌شوند، باید اخلاص را مدنظر داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: بحران‌های متعدد و مختلف اجتماعی، طبیعی و امنیتی به‌وجود آمده از سال گذشته تاکنون سبب شده‌اند تا سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان خوزستان، رویکردی در زمینه ارائه خدمات اجتماعی داشته باشد.

 

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان خوزستان بیان کرد: حدود ۴۰ روز است که طلاب در بیمارستان‌های رازی، امیرالمومنین، سینا، ماهشهر و دزفول با همکاری دیگر جهادگران مشغول به فعالیت هستند که این اقدام با بازخورد بسیار خوبی از سوی بیماران و کادر درمانی همراه بوده است.

 

وی با تاکید بر لزوم انعکاس اقدامات و خدمات جهادی حوزه‌های علمیه در رسانه‌ها خاطر نشان کرد: باید با کار رسانه‌ای گسترده و قوی، زحمات طلاب و روحانیون جهادگر جهت آگاه‌سازی، به عموم مردم نشان داده شوند.

 

«حجت‌الاسلام حسن آذرافروز» نیز با اشاره به اینکه ارائه خدمات اجتماعی توسط حوزه علمیه به معنی تعطیلی درس نیست عنوان کرد: زمانی ما می‌توانیم خدمات اجتماعی درستی ارائه دهیم که از نظر مبانی معرفتی، دقیق‌تر، فنی‌تر و عالم‌تر شده باشیم.

 

مدیر حوزه علمیه بقیه‌الله اندیمشک سفیران هدایت شمال خوزستان با بیان اینکه این حوزه علمیه دارای ساختارهایی واحد، منسجم و متحد است اذعان داشت: همه طلاب و روحانیون در کنار کار علمی و تربیتی، در تلاش و پیگیر منویات مقام معظم رهبری در عرصه اجتماعی هستند.

 

وی ابراز کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون حوزه علمیه بقیه‌الله و حوزه علمیه خواهران با راه‌اندازی قرارگاهی در شهرستان اندیمشک، به فعالیت در محورهای مختلفی پرداخته‌اند.

 

حجت‌الاسلام آذرافروز انجام تغسیل متوفیان کرونایی را فرصتی استثنائی برای رشد معنوی و اعتقادی دانست و تاکید کرد: تقدیر رهبر معظم انقلاب از فعالیت‌های طلاب، باعث قوت قلب شد تا اطمینان حاصل از درستی مسیر را پیدا کنیم.

 

وی ادامه داد: تولید و توزیع ۵۰ هزار ماسک به‌صورت رایگان، همکاری با مجموعه‌های بهداشتی و بیمارستان، تولید ملزومات بهداشتی برای کادر درمان و انجام مراحل تغسیل ۸۳ متوفی از جمله اقدامات این قرارگاه تاکنون بوده‌اند.

 

مدیر حوزه علمیه بقیه‌الله اندیمشک گفت: ۲۵ مدرسه با این حوزه علمیه همکاری و ارتباط دارند و ۱۰ روحانی نیز در مدارس مستقر هستند که این مسئله پتانسیل بسیار خوبی است.

 

وی از راه‌اندازی واحد معاونت خدمات اجتماعی در حوزه علمیه بقیه‌الله خبر داد و یاد آور شد: این واحد به‌منظور ساختارسازی و شبکه‌سازی مناسب تشکیل شده است.

 

در پایان این نشست، حکم انتصاب «عباس محمودی» به‌عنوان جانشین پایگاه بسیج بقیه‌الله شهرستان اندیمشک به وی اهدا شد.

 

کد خبر 954088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha