هیئت‌های مذهبی طرح «نذر ماسک» را اجرا کنند

مطلق با بیان اینکه در ایام محرم تمام مردم شامل عزاداران، سخنرانان، روحانیون و مداحان ملزم به استفاده از ماسک هستند گفت: پیشنهاد می‌شود هیئت‌های مذهبی با کمک‌های مالی جمع‌آوری شده طرح «نذر ماسک» را اجرا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «محمد اسماعیل مطلق» ظهر امروز (دوشنبه 6 مرداد) در نشست اتخاذ راهکار و تمهیدات بهداشتی برای اجرای مراسم محرم در شرایط کرونا که در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی دزفول برگزار شد اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل ستاد ملی کرونا برگزاری آئین‌های عزاداری محرم، با رعایت ضوابط بهداشتی از جانب مردم برگزار می‌شود.

 

مشاور معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نقش مهم رسانه‌ها در افزایش خودمراقبتی مردم اشاره کرد و افزود: برای افزایش سطح سواد سلامت جامعه در خصوص کرونا و ایام محرم باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده شود.

 

وی عنوان کرد: در ایام محرم تمام مردم شامل عزاداران، سخنرانان، روحانیون و مداحان ملزم به استفاده از ماسک هستند و پیشنهاد می‌شود هیئت‌های مذهبی با کمک‌های مالی جمع‌آوری شده طرح «نذر ماسک» را اجرا کنند.

 

مطلق با اشاره به تدوین پروتکل‌های بهداشتی و رعایت آنها توسط هیات‌های عزاداری اضافه کرد: مردم باید در روزهای محرم دست‌ها را با صابون شسته و یا با الکل ضدعفونی کنند و فاصله هر فرد در تجمع‌های محرم حدود ۲ متر باشد.

 

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از بروز مشکل و گسترش ویروس بهتر است مراسم‌ها در فضای باز و در طول روز برگزار شوند و عزاداران نیز به منظور انجام برخی سنت‌های عزاداری از برهنه شدن پرهیز کنند.

 

مشاور معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سایر پروتکل‌های بهداشتی تعیین شده برای مراسم محرم تأکید کرد: تمام نذری‌های توزیع باید به صورت بسته‌بندی و بهداشتی ارائه شود.

 

وی با اشاره به نقش دستگاه‌های انتظامی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی محرم یاد آور شد: نیروی انتظامی، بسیج و مردم مانع از برگزاری مجالسی شوند که در آن پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشده است.

 

کد خبر 954097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha