مراسم عزاداری شهادت امام محمد باقر (ع) در جیرفت برگزار شد

شامگاه امشب ۶ مرداد مراسم عزاداری و سوگواری شهادت امام محمد باقر علیه السلام در حسینیه فرهنگیان جیرفت برگزار شد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، شامگاه امشب ۶ مرداد مراسم عزاداری و سوگواری شهادت امام محمد باقر علیه السلام در حسینیه فرهنگیان جیرفت برگزار شد.
 
حجت الاسلام «رضا سعادت فر» در این مراسم، با اشاره به این که روضه اهل بیت علیهم السلام لطف و صفای ویژه و نمک خاص خودش را دارد، گفت: مجلس روضه و مراسم عزای امام محمد باقر علیه السلام، روضه ویژه ای است که هر کسی توفیق کسب فیض آن را ندارد.

امام جمعه جیرفت افزود: از هیئت حضرت معصومه (س) تشکر می کنیم که در این ایام، مجلس روضه اهل بیت علیهم السلام را به پا می دارند و در این ایام برپایی مجلس عزای اهل بیت علیهم السلام نوعی جهاد و احیای روضه است و اشک ریختن در هیئت های عزاداری و مجالس روضه، زندگی انسان را با برکت می کند.

وی بیان کرد: در روایت است امام باقر علیه السلام فرمود؛ پایه و اساس اسلام بر ۵ ستون از جمله نماز، روزه، خمس و زکات و ولایت می باشد.

حجت الاسلام سعادت فر ابراز کرد: نماز موجودی زنده است چون قرآن می فرماید؛ نماز موثر است و در محیط اطرافش تاثیر می گذارد، نماز ناهی از فحشا و منکر می باشد یعنی اگر فرد نمازگزار گناهی کرد یک ندایی از درون، به وی تذکر می دهد و انسان باید روزه بگیرد زیرا امری واجب است.

سخنران مراسم شهادت امام محمد باقر علیه السلام عنوان کرد: انسان باید در موضوعات اقتصادی به حلال بودن مال خود توجه ویژه ای داشته باشد و شاید با پرداخت خمس و زکات مال کم شود اما مال با برکت می شود.

وی اظهار کرد: یکی از پایه ها و اساس اسلام که بسیار مهم است ولایت می باشد، عید غدیر که عید ولایت می باشد را در پیش رو داریم و باید بزرگداشت این روز را با شکوه برگزار کنیم.

حجت الاسلام سعادت فر تاکید کرد: در ولایت پذیری صرف اعتقاد داشتن به ولایت کافی نیست بلکه انسان باید کلیه امور زندگی را به افق ائمه اطهار علیهم السلام تنظیم کند و مشکلی که موجب شده قریب یکهزار سال امر فرج به تاخیر بیفتد آن است که ما هنوز ظرفیت پذیرش حرف ولی عصر (عج) را بدون چون و چرا پیدا نکرده‌ایم و برخی امام زمانی را دوست دارند که به افق دل آنها حرف بزند و رفتار کند.

امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: بسیاری دَم از ولایت مداری می‌زنند اما حرف های وی را نقد می کنند و ایام انقلاب اسلامی ایام تربیت پذیری ماست و کسی که نتواند تابع ولایت فقیه باشد نمی تواند تابع امام زمان (عج) نیز  باشد.

وی ابراز کرد: اهمیت ولایت مداری تسلیم بودن است و خواسته امروز ولایت این است که فرهنگ کار، فرهنگ غالب شود البته کار اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی مهم می باشد.

حجت الاسلام سعادت فر عنوان کرد: شهادت امام محمد باقر علیه السلام دروازه ورود به کربلا است و برات کربلا را باید با روضه و اشک ریختن در ایام شهادت این امام معصوم علیه السلام گرفت.

امام جمعه جیرفت تصریح کرد: امسال نیز باید مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام را مانند سال های گذشته با عظمت و حتما با رعایت نکات بهداشتی برگزار کنیم.

وی در خاتمه با بیان این مطلب که در مورد محرم هر محدودیتی را به جز محدودیت تعطیلی می پذیریم، اظهار کرد: برخی وسوسه می‌کنند که مجلس روضه در فضای مجازی برگزار شود، اما برگزاری مجلس روضه اهل بیت علهم السلام یک ضرورت است به طور مثال رفتن افراد به مراسم روضه مانند مریضی می باشد که نیاز است در بیمارستان بستری شود بنابراین کسانی که سالم هستند بایستی به هیئت و روضه بروند اما باید در مجلس روضه و هیئت های عزاداری ضوابط بهداشتی را کاملا رعایت کنند.

کد خبر 954171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha