صدور انقلاب دستاورد موفق شورای تبلیغات اسلامی است

قاسمی گفت: صدور پیام و گفتمان انقلاب به جهان به خصوص به کشورهای جهان اسلام از دستاوردهای خوب و موفق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است.

سردار «علی قاسمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند در خصوص سالروز تشکیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، با اشاره به آیه 2 سوره تعاون اظهار کرد: دستور صریح خداوند است که در کارهای خیر و امور تبلیغ و رسالت محوری باید هماهنگی، تعاون و همکاری وجود داشته باشد.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به تشکیل شورای تبلیغات اسلامی بعد از انقلاب اسلامی، گفت: این شورا برای هماهنگی امور فرهنگی و تبلیغ دین اسلام تشکیل شد، همه نهادها و سازمان‌های فرهنگی فعالیت های تبلیغی دارند که برای هم جهت کردن و تحقق اهداف مشترک این نهادها، وجود شورای تبلیغات اسلامی ضروری است.

 

قاسمی افزود: برجسته کردن و معرفی مناسبت های مذهبی و انقلابی و برگزاری مطلوب این ایام‌الله های تاریخ انقلاب، از دستاوردهای داخلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است، که ارزیابی این دستاوردها خوب تلقی می شود.

 

وی ادامه داد: صدور پیام انقلاب، گفتمان انقلاب به جهان به خصوص به کشورهای جهان اسلام از دستاوردهای خوب و موفق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سطح خارج کشور بوده است که پیشرفت هایی را ما شاهد هستیم.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در خصوص جایگاه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای تحقق اهداف و آرمان های انقلاب، گفت: این شورا می تواند بستر و زمینه کارهای فکری و فرهنگی را برای تحقق اهداف انقلاب فراهم کند و به نوعی در این فعالیت ها هماهنگی و پشتیبانی داشته باشد.

 

قاسمی افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برنامه ریزی و بودجه نقشی ندارد ولی در مقوله هماهنگی و وحدت نقش پررنگی دارد، لذا این ویژگی متمایز این شورا از سایر نهادهای انقلابی است.

 

وی با اشاره به نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در تحکیم پایه های نظام و ایجاد همدلی بین نهادهای فرهنگی و اجتماعی، گفت: رسالت مهم این شورا برای تحکیم پایه های انقلاب، معرفی نقش اجتماعی، کارکرد اجتماعی، مذهبی و دینی نهادهای انقلابی به صورت مردمی و عمومی است.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تاکید کرد: میزان تاثیرگذاری شورای هماهنگی تبلیغات برای حضور گسترده مردم در تمام صحنه های تاریخی و حساس انقلاب بی کسی پوشیده نیست و بنا به فرموده امام خمینی(ره) وحدت کلمه، بزرگترین راهبرد و مبثاق ملت است که شورای هماهنگی این نقش حساس را بر عهده دارد.

 

قاسمی ویژگی خاص شورای هماهنگی تبلیغات را «ولایت پذیری» عنوان کرد و گفت: سلسه مراتب شورای هماهنگی روحانیونی هستند که از سوی دفتر مقام معظم انقلاب منصوب می شوند، همچنین میدانی و مردمی عمل کردن فعالیت های انقلابی، تبلیغاتی، فرهنگی و اجتماعی از رسالت های این شورا است.

 

وی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی را یک سازمان پیام رسان عنوان کرد و افزود: نقش اساسی این شورا در تبلیغات، معرفی ایام، همدلی و ایجاد نشاط اجتماعی از ویژگی های دیگر این شورا است.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه حضور مردم در هیچ یک از عرصه های سیاسی و حساس جامعه کمرنگ نبوده است، مطرح کرد: مسئولان و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای برگزاری باشکوه مراسم ها، باید نقش آفرینی کنند.

 

 

کد خبر 954240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha