توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان همزمان با عید قربان

مومنی از توزیع بسته های معیشتی در بین نیازمندان همزمان با عید سعید قربان و مرحله دوم رزمایش همدلی و مواسات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک،  «مجید مومنی» امروز (7مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیرامون برنامه های کمیته امداد در روز عید قربان و هفته امامت و ولایت، گفت:این دهه فرصت مناسبی برای همدلی هر چه بیشتر با نیازمندان و محرومین است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با اشاره به اهمیت تاسیس کمیته امداد به فرمان امام خمینی(ره) در اوایل انقلاب افزود: این نهاد به منظور حمایت از نیازمندان و محرومین جامعه راه اندازی شد و از همان ابتدا تا کنون بسیار موفق عمل کرده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اجرای طرح مواسات و همدلی همزمان با عید قربان، گفت: مرحله دوم طرح همدلی و مواسات از عید قربان آغاز می شود که در این مرحله سبد های معیشتی در بین نیازمندان توزیع می شود.

 

وی گفت: این بسته ها شامل مرغ، روغن و برنج و ... است که با همدلی وهمراهی خیرین و نیکوکاران و مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایران اسلامی در لبیک به بیانات مقام معظم رهبری در بین نیازمندان توزیع خواهد شد

 

مومنی با بیان اینکه طرح نذر قربانی نیازمند مشارکت هر چه بیشتر خیرین و نیازمندان است، ادامه داد: خیرین و نیازمندان می توانند کمک های خود را به مشارکت های مردمی کمیته به شماره حساب 0111470070005 و یا شماره کارت6037991899940088 واریز و یا به کدمهربانی *8877*086# واریز کنند.

 

وی با اشاره به اینکه جنگ امروز جنگ اقتصادی است، ادامه داد: دشمنان یک روز با جنگ نظامی جلو آمد و ناکام ماند و امروز نیز جنگ اقتصادی را شروع کرده که به حمدالله با حضور و مشارکت ملت متدین و ولایتمدار ایران اسلامی تا کنون موفق نبوده اند.

 

این مقام مسئول بزرگترین سرمایه هر کشور را سرمایه اجتماعی دانست و بیان کرد: شبکه های معاند امروز اعتماد عمومی را هدف قرار داده اند و در صدد هستند تا با این کار مردم را از انقلاب و ارزش های انقلابی دور کنند.

درخشش مردم استان در رزمایش همدلی و مواسات

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در ادامه به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در این ایام شاهد مشارکت گسترده مردم خیر و نیکوکار استان مرکزی در این رزمایش بودیم.

 

مومنی خاطر نشان کرد: در مرحله اول رزمایش همدلی و مواسات مردم خیر و نیکوکار 26 میلیارد و 300 میلیون تومان کمک نقدی و کالایی داشتند.

 

وی ضمن تقدیر از این مشارکت گسترده اجتماعی خاطر نشان کرد: در حوزه اکرام نزدیک به 5 میلیارد تومان پول نقد برای ایتام به امداد پرداخت شد که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

مومنی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از حامیان ایتام گفت: 26 هزار حامی از ایتام تحت پوشش این نهاد حمایت می کنند.

 

جمع آوری بیش از 8 میلیارد زکات در استان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در خصوص بحث زکات نیز گفت: در این راستا تا کنون 8 میلیارد و 200 میلیون تومان ارزش زکات جمع آوری شده بوده است.

 

وی همچنین به پرداخت 3 میلیارد تومان صدقات مردمی اشاره کرد و گفت: این صدقات پس از جمع آوری برای نیازمندان هزینه می شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه کمیته امداد واسطه بین مردم و نیازمندان است، گفت: امید است بتوانیم با شناسایی نیازمندان واقعی و ارتباط آنها با خیرین بتوانیم مشکلات نیازمندان را بیش از پیش مرتفع کنیم.

 

مومنی با بیان اینکه در نظر است امسال 5 هزار و 200 فرصت شغلی با 125 میلیارد ریال اعتبار ایجاد شود، گفت: همچنین در نظر است 224 مرکز نیکوکاری نیز در سال جاری راه اندازی شود و کار مردم را به خودشان واگذار کنیم چرا که مراکز نیکوکاری ما بسیار خوب عمل کرده اند.

کد خبر 954455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha