ممنوعیت فروش دام در سطح شهر/ مکان عرضه دام زنده در رشت مشخص شد

عاطفی گفت: عرضه و فروش دام زنده در محدوده قانونی شهر رشت به‌‌دلیل شیوع کرونا ویروس و تب کریمه کنگو ممنوع است.

«مرتضی عاطفی» با تبریک فرا رسیدن عیدسعید قربان و لزوم پیشگیری از بیماری‌‌های مشترک و قابل انتقال بین انسان و دام به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو و همچنین تصمیمات اتخاد شده در ستاد مقابله با بیماری کرونا، عرضه، فروش و ذبح دام در محدوده قانونی شهر ممنوع است.

 

رییس سازمان ساماندهی مشاغل و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری رشت با تاکید بر اینکه با متخلفین برخورد جدی و قانونی می‌شود افزود: به‌منظور جلوگیری از فروش دام در سطح شهر و حمایت از سلامت شهروندان مکانی برای عرضه دام تعیین شده تا علاوه بر حفظ سیمای بصری شهر موجب پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال شود.

 

وی ادامه داد: میدان دام کاسپین واقع در کیلومتر 5 جاده سراوان به فومن جنب کشتارگاه دام نمونه گیلان برای عرضه دام تعیین شده تا شهروندان دام خود را جهت انجام فریضه قربانی تهیه کنند.

 

عاطفی اعلام کرد: طبق هماهنگی انجام گرفته با مرکز بهداشت مقرر شد که تیم دامپزشکی در روز عید قربان در کشتارگاه حضور فعال داشته باشند تا شهروندان بتوانند پس از خرید دام با انجام معاینات لازم از سلامت دام خود مطمئن شوند.


وی ضمن تشکر از کلیه دستگاه‌های اجرایی استان با بیان اینکه کلیه همکاران سازمان و حوزه خدمات شهری شهرداری رشت به صورت شبانه‌روز آماده ارائه خدمات در این ایام هستند از شهروندان خواست تا هرگونه تخلف احتمالی را از طریق سامانه 137 شهرداری اعلام کنند تا با متخلفین برخورد شود.

کد خبر 954461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha