پیکر ۵ شهید منا بازنگشت/ ۲۸۵۳ زائر گلستانی سال آینده به حج مشرف می شوند

میرقاسم پور گفت: 49 نفر از استان گلستان در سال ۹۴ در حادثه به شهادت رسیدند و پیکر پنج نفر از این عزیزان در مکه باقی مانده است.

«سید علی میرقاسم پور» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: در حادثه تلخ منا که در سال 94 رقم خورد 13 کاروان به ظرفیت یک هزار و 300 نفر به مکه مکرمه مشرف شدند که 49 نفر از این عزیزان به شهادت رسیدند.

 

مدیر حج و زیارت گلستان ادامه داد: 26 نفر مرد و 23 نفر زن از استان گلستان در مکه مکرم در سال 94 به شهادت رسیدند و پیکر پنج نفر از این عزیزان در مکه مکرمه و منا باقی مانده است.

 

میرقاسم پور بیان کرد: پس از این حادثه با پیگیری مسئولان نظام به ویژه مقام معظم رهبری برای حفظ کرامت زائران خدا سفر حج در سال 95 برگزار نشد.

 

وی افزود: در سال 96 اعزام حجاج ایرانی از سر گرفته شد و در تفاهم نامه ای که با مسئولان حج و زیارت عربستان داشتیم به موضوع کرامت و حفاظت از زائران و حجاج ایرانی تاکید شد.

 

مدیر حج و زیارت گلستان خاطرنشان کرد: امسال با توجه شیوع ویروس کرونا و اپیدمی این ویروس حج امسال بعد از 80 سال لغو شده است و ما قبل آن سازمان حج و زیارت تمام تلاش خود را داشته است که حج را به نحو احسن برگزار کند.

 

میرقاسم پور ابراز داشت: با تدابیر بعثه مقام معظم رهبری و حج و زیارت بنا شد که زائران با این ترکیب و با قیمت هزینه سفری که پرداخت کردند در سال آینده مشرف شوند.

 

وی یادآور شد: امسال بنا بود 21 کاروان با دو هزار  و 835 نفر که شامل 15 کاروان اهل سنت و 6 کاروان شیعه است به مکه مکرمه مشرف شوند.

 

مدیر حج و زیارت گلستان خاطرنشان کرد: آن چیزی که ریاست سازمان حج و زیارت به همراه بعثه پیگیر هستند حق و حقوق خانواده شهدا منا است.

 

میرقاسم پور بیان کرد: در این راستا از سوی وزارت خارجه و سازمان حج و زیارت پیگیری انجام می شود تا ان شاءلله به نتیجه نهایی برسد و تا این لحظه وزارت حج عربستان زیر بار نرفته است و ایران یکی از کشورهایی است که به شدت این مسئله را به صورت حقوقی پیگیری می کند.

 

 

کد خبر 954548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha