متاسفانه در کشور مالکیت‌ها از آن مردم ولی مدیریت در دست دولت است

کردزنگنه با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور مالکیت‌ها از آن مردم است ولی مدیریت در دست دولت است، گفت: دولت با اجرای خصوصی سازی باید ساختار خود را نیز کوچک کند که این کار هنوز انجام نشده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «غلامرضا کردزنگنه» شب گذشته (سه شنبه 8 مرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: رئیس جمهور و ستاد اقتصادی دولت تاکید بر عرضه شرکت‌ها و آزادسازی سهام در بخش خصوصی دارند، اما این مقاومت در بدنه دولت بخصوص وزارت نفت وجود دارد و به عناوین و دلایل مختلف جلوی عرضه شرکت‌ها در بورس و سازمان خصوصی سازی را می‌گیرند.

 

کارشناس اقتصادی گفت: این مقاومت در وزارتخانه‌ها یکی از دلایل کندی کار در واگذاری شرکت‌ها در بخش خصوصی است و این مقاومت منافعی در پی دارد و وابستگی‌ها نیز در این مقاومت نقش دارد.

 

این کارشناس اقتصادی درباره واگذاری شستا نیز گفت: شستا واگذار شده است، اما همچنان مشکلاتی دارد.

 

وی افزود: در کشور ما متاسفانه مالکیت‌ها از مردم است، ولی مدیریت در دست دولت است. به طور مثال سهام عدالت برای مردم است و دولت حق واگذاری ندارد، صندوق‌ها از جمله صندوق تامین اجتماعی مالکیت مردمی دارد و دولت نباید و حق واگذاری ندارد.

 

کرد زنگنه گفت: اولویت بیشتر کشور‌ها در بخش خصوصی است، اما در کشور ما مالکیت از آن مردم، اما مدیریت در دست دولت است که حاضر به رها کردن مدیریت نیست بنابراین هر وقت دولت اعتقاد به بخش خصوصی پیدا کند و نگرش خود نسبت به بخش خصوصی را تغییر دهد مشکل خصوصی سازی رفع خواهدشد، چون در کشور ما مشکل اصلی در خصوصی سازی نگرش است.

 

وی افزود: هدف این بود که سیاست‌های قانون اصل ۴۴ با تغییر و اصلاح ساختار دولت برای کوچک سازی انجام شود این درحالی است که دولت همچنان همان نقش و نگرش اولیه را دارد و نه تنها دولت کوچک سازی نشده بلکه نگرش به بخش خصوصی نیز عوض نشده است.

 

این کارشناس اقتصادی گفت: دولت با اجرای خصوصی سازی باید ساختار خود را نیز کوچک کند که این کار هنوز انجام نشده است./

 

کد خبر 954595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha