خانواده شهيد «محمدتقي شريعتي» تجلیل شدند

پنجمين هفته از طرح ملي «سه‌شنبه‌هاي تکريم» در استان سمنان با تجليل از خانواده شهيد «محمدتقي شريعتي»، شهيدي از شهرستان شاهرود برگزار شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛پنجمین هفته از طرح ملی «سه شنبه های تکریم»مصادف شده است با ایام عملیات مرصاد در پنجم مرداد سال ۱۳۶۷ و شهادت جمعی از رزمندگان استان سمنان از جمله شهید محمد تقی شریعتی، از کارکنان اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان شاهرود است.

 

شهید محمدتقی شریعتی، فرزند اسدالله، متولد اول تیرماه ۱۳۴۱ در روستای قلعه نوخرقان، دارای تحصیلات دیپلم، متاهل و عضو بسیجی سپاه شاهرود-تیپ ۱۲ قائم، گردان سیدالشهدا (ع) که به مدت ۱۶ ماه و ۲۱ روز، در جبه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافت و با مسئولیت فرمانده دسته در حالی که کارمند اداره ارشاد اسلامی شاهرود بود، در پنجم مردادماه ۱۳۶۷در اسلام آباد غرب تنگه چهارزبر و عملیات مرصاد شربت شهادت را نوشید و در روستای قلعه نو خرقان در کنار همرزمانش آرام گرفت.

 

لازم به ذکر است عملیات مرصاد در پنجم مردادماه سال ۱۳۶۷ در تنگه چهارزبر کرمانشاه بر علیه منافقین کوردل اجرا شد و شهرستان شاهرود در این عملیات ۲۹ شهید تقدیم کرد.

 

در فرازی از وصیتنامه این شهید آمده است :

ای ملت عزیز، از جا برخاسته ام به حکم خدا و ولایت فقیه همانطور که برادرهایم برخاسته اند برای پیروزی اسلام و گسترش جهانی کلمه توحید یعنی لا اله الا الله تلاش برای نجات ملت‌های محروم و تحت ستم و درهم کوبیدن پایه‌های کفر و شرک.

 

‌ای امت اسلام وقتی که خداوند و اولیاء او شما را به عامل حیاتبخش که همان جهاد باشد خواندند سستی نورزید که خداوند منان آگاه است از شما و اعمال و نیت شما، بدانید که همگی شما بسوی او بازگشت خواهید کرد به یقین حاکمیت نهایی و پیروزی حق در سایه عرق و خون بپا می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 954609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha