اجرای موفقیت آمیز طرح های گلخانه ای در راین/کمیته امداد آماده ارائه تسهیلات برای توسعه چاقوسازی است

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح های گلخانه ای در راین گفت: در بخش راین صنایع‌دستی از جمله چاقو سازی قدمت خاصی دارد و کمیته امداد آمادگی دارد در بحث توسعه این مشاغل تسهیلاتی را در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ یحیی صادقی، در سفر به راین برای افتتاح طرح اشتغال گلخانه‌ای مددجوی تحت حمایت این نهاد از اختصاص بیش از دو میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به کمیته امداد راین در سال جاری خبر داد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان سیاست کمیته امداد را ایجاد اشتغال به‌ویژه مشاغل جدید که در کمتر از یک سال به بازدهی می‌رسند عنوان و بیان کرد: اجرای طرح‌های گلخانه‌ای در بخش راین بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه طرح اشتغال گلخانه‌ای که از محل تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال کمیته امداد در راین افتتاح شد؛ هزار و 500 متر زیربنا دارد و برای سه نفر ایجاد اشتغال می کند و مزیت راه‌اندازی گلخانه‌ها در بخش راین این است که عمده گلخانه‌ها در جنوب استان هستند و فصل گلخانه‌های جنوب عمدتاً در زمستان است اما با راه‌اندازی گلخانه در راین، نیاز بخشی از استان و منطقه به محصولات گلخانه را می‌توان جبران کرد.

 

 

صادقی ادامه داد: امسال دو میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به‌منظور ایجاد ۱۰۰ طرح اشتغال برای مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر توسط این نهاد به بخش راین اختصاص‌یافته و در صورتی‌ که همه دستگاه‌ها به ‌خصوص دستگاه‌های مربوطه همکاری‌های لازم را با مددجویان کمیته امداد در بحث صدور مجوزها داشته باشند تسهیلات اشتغال‌زایی این بخش افزایش خواهد یافت تا اشتغال مناسبی برای مددجویان تحت حمایت این بخش و فرزندان آن‌ها ایجاد شود.

 


وی با تصریح به این مطلب که بعضی مشاغل در هر منطقه اصالت دارند؛ افزود: در بخش راین صنایع‌دستی از جمله چاقو سازی قدمت خاصی دارد و کمیته امداد آمادگی دارد در بحث توسعه این مشاغل تسهیلاتی را در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار دهد.

 

گفتنی است؛ مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در سفر به بخش راین از طرح‌های اشتغال کارگاه صنایع‌دستی چاقوسازی و قالی‌بافی مددجویان بازدید کرد.

کد خبر 954647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha