حمایت ازفعالیت های رسانه ای در زمینه های فرهنگی و دینی یک ضرورت انکارناپذیر است

نصیری گفت: امروزه و در زمانه ی تلاش قدرت های امپریالیستی برای روی گردان کردن مردم از معنویت و دین به عنوان نیاز اساسی بشر، ضرورت حمایت همه جانبه سیاست گذاران و تصمیم‌سازان از فعالیت های رسانه ای در زمینه های فرهنگی و دینی انکارناپذیر است.

«معصومه نصیری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به اهمیت توجه به رسالت رسانه ها اظهار داشت: امروز اغلب  رسانه ها کار ویژه خود را پرداختن به اخبار با ارزشهای خبری تضاد و درگیری قرار داده اند.

 

قائم مقام سابق انجمن سواد رسانه ای ایران افزود: اما در این میان خبرگزاری شبستان با پرداخت و ورود به حوزه دین به عنوان ضرورت قطعی برای عبور از سردرگمی ها و سرگشتگی های ناشی از مدرنیته، توانسته به خوبی از عهده این هدف برآید و عملکرد موفقی از خود نشان دهد.

 

نصیری افزود: در دنیای فعلی که موج های متعدد رسانه‌ای به دنبال تعمیق دین ناباوری در میان ملت ها به ویژه امت اسلامی هستند، به نظر می رسد که ورود متفاوت و به هنگام به مصادیق برای شائبه زدایی و رفع شبهات با زبان رسانه، خالی از فایده نباشد.

 

وی همچنین گفت: نکته مهم دیگر این که امروزه و در زمانه ی تلاش قدرت های امپریالیستی برای روی گردان کردن مردم از معنویت و دین به عنوان نیاز اساسی بشر، ضرورت توجه و حمایت همه جانبه سیاست گذاران و تصمیم‌سازان از فعالیت های رسانه ای در زمینه های فرهنگی و دینی یک ضرورت انکارناپذیر به شمار می رود.

 

این پژوهشگر و مدرس سواد رسانه یادآور شد: از سویی هر چه زمینه های تسهیل فعالیت رسانه های مروج دین را فراهم تر کنیم به همان نسبت توانسته ایم در مقابل دین گریزی و معنویت ستیزی به مقابله برخیزیم.


نصیری در خاتمه بیان داشت: بکارگیری زبان روز، یافتن مسائل روز در حوزه دین، پرداخت به عوامل معنویت زدا و تمرکز بر عوامل معنویت زا باید توسط رسانه های همچون خبرگزاری شبستان به طور جدی پیگیری شود.

کد خبر 954651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha