شهید منا، روشنی بخش دومین هفته «سه شنبه های تکریم» در خراسان شمالی

چراغ دومین هفته از اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم در خراسان شمالی همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقر (علیه السلام) در منزل یکی از شهدای فاجعه منا در بجنورد روشن شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ فعالان کانون فرهنگی و هنری پنج تن آل عباء بجنورد عصر روز سه شنبه و در دومین هفته از اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم به دیدار خانواده یکی از شهیدان فاجعه تلخ منا (سال 94)  رفتند.

 

این برنامه معنوی در آستانه روز عرفه و عیدسعید قربان  و همزمان با سالروز شهادت پنجمین اختر آسمان امامت و ولایت حضرت امام محمد باقر (علیه السلام)  انجام گرفت که طی آن از خانواده شهید گرانقدر «حاج حسین قلی زاده» قدردانی شد.

 

«هاشم شیرازیان»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی به مقام شهدا و ارزش های بی بدیل اثرات فرهنگی سیره شهدا در ارتقاء فرهنگ عمومی و الگوسازی برای جوانان اشاره کرد و گفت: لازم است این فرهنگ با شیوه های هنرمندانه هر چه بیشتر  تسری یابد.

 

گفتنی است؛ در این راستا همچنین در شهر آشخانه نیز فعالان کانون فرهنگی و هنری «شهید بهشتی»  با همکاری دستگاه های فرهنگی از جمله اداره  بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به دیدار خانواده شهید «احسان رنجبر» از شهدای والا مقام دفاع مقدس رفتند.

 

یادآوری می شود؛  طرح «سه شنبه های تکریم»  به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و با هدف شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران و  نیز الگو سازی برای جوانان و نوجوانان، در قالب تکریم چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان ممتاز  در عرصه های فرهنگی و هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله و نیز تقویت سرمایه های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی در عرصه‌های فرهنگی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله، رونق‌بخشی به نماز جماعت تدوین و اجرایی شده است.

 

 

کد خبر 954675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha