ترجمه خطبه روز عرفه به ۱۰ زبان زنده دنیا

ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) از پخش ترجمه خطبه روز عرفه به ۱۰ زبان زنده دنیا از مسجد «نمره» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «خبرگزاری عربستان»، «احمد بن عبدالعزیز الحمیدی»، رئیس کل ترجمه و امور فناوری مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) گفت: خطبه روز عرفه به 10 زبان برای بیش از 50 میلیون نفر در جهان ترجمه می شود.

 

وی افزود: خطبه روز عرفه به زبان های انگلیسی، فرانسوی، اندونزی، اردو، فارسی، چینی، ترکی، بنگالی، هوسایی و مالاوی ترجمه می شود.

 

وی اظهار کرد: ترجمه خطبه برای حجاج در روز عرفه به صورت صوتی پخش می شود و بیش از 50 میلیون مسلمان در مناطق مختلف جهان آن را از شبکه های مشخص شده، مشاهده می کنند.

 

احمد بن عبدالعزیز الحمیدی تصریح کرد: طرح ترجمه خطبه روز عرفه، یکی از بزرگ ترین طرح هایی است که به دستور «ملک سلمان بن عبدالعزیز» اجرا می شود و خطبه روز عرفه در مسجد «نمره» ایراد می شود.

 

ترجمه انگلیسی خطبه از «شبکه قرآن عربستان» و ترجمه فرانسوی آن از شبکه «سنت نبوی» پخش می شود.

 

وی تصریح کرد: برای سومین سال متوالی است که خطبه روز عرفه به زبان های مختلف ترجمه می شود و یک تیم به ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) بر آن نظارت دارند.

 

«سنان بن عادل الترکستانی»، مدیر کل فناوری اطلاعات درباره این طرح گفت: امسال از جدیدترین تکنولوژی ها و جدیدترین سیستم های صوتی برای پخش خطبه روز عرفه استفاده می شود و از گوشی های هوشمند آیفون و اندروید نیز قابل پخش است.

 

کد خبر 954728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha