شهید شریعتی اسوه والگوی حوزه فرهنگ وهنر استان سمنان

فلاح شهید «محمدتقی شریعتی» را اسوه والگوی حوزه فرهنگ وهنر استان سمنان نام بردوگفت: شهید محمد تقی شریعتی در زمان شهادت کارمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و پنجم مرداد ۱۳۶۷ در عملیات مرصاد به درجه رفیع شهادت نائل شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان ،«فرشید فلاح لاله زاری» دربرنامه طرح «سه شنبه‌های تکریم» با حضور در منزل شهید«محمد تقی شریعتی»، سربلندی وعزت امروز ایران اسلامی را مرهون رشادت شهیدان، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس دانست وگفت: وظیفه ما و همه مسئولان اینست که از نزدیک به دیدار خانواده شهدا رفته و به خانواده آنها سرکشی کنیم و حضور ما در جمع خانواده شهدا باعث درک عظمت شهدا و ایجاد روحیه‌ای خوب برای مسئولان می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان ضمن تجلیل از خانواده شهید محمد تقی شریعتی گفت: شهید شریعتی اسوه و الگوی حوزه فرهنگ و هنر استان سمنان است که به مقام شامخ شهادت دست یافت.

 

وی با بیان اینکه استان سمنان در عملیات مرصاد با تقدیم ۶۸شهید خوش درخشیده است افزود:دستاورد بزرگ عملیات مرصاد مدیون رشادت های رزمندگان اسلام از استان سمنان بوده است.

 

فلاح در پایان سلام و پیام تقدیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خانواده معظم شهید شریعتی را ابلاغ کرد.

 

پنجمین برنامه «سه‌شنبه‌های تکریم»استان سمنان با تجلیل از خانواده شهیدان «محمد تقی و محمدرضا شریعتی»همزمان با سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) برگزار شد.

 

این مراسم با حضور فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، امام جمعه شاهرود، مدیرکل تبلیغات اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان سمنان، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شاهرود و بنیاد شهید و امور ایثارگران در روستای قلعه نو خرقان شهرستان شاهرود برگزار شد.

 

شهید شریعتی، فرزند اسدالله، اول تیرماه ۱۳۴۱ در روستای قلعه نوخرقان شاهرود متولد شد و پس از انقلاب اسلامی با عضویت در یگان سپاه شاهرود و گردان سیدالشهدا تیپ ۱۲ قائم (عج) قریب ۱۷ ماه سابقه حضور در جبهه را در کارنامه پرافتخار خود به ثبت رساند.

 

شهید شریعتی در زمان شهادت کارمند اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و پنجم مرداد ۱۳۶۷ در عملیات مرصاد و در منطقه اسلام آباد غرب، تنگه چهار زبر به شهادت رسید و پیکر مطهر این شهید در قلعه نوخرقان شاهرود به خاک سپرده شد.

کد خبر 954742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha