اختصاص ۳ میلیارد تومان بودجه کمکی برای آبنمای موزیکال رشت

شورای شهر رشت با اعطای سه میلیارد تومان برای هزینه در تعمیر و راه اندازی مجدد پروژه آبنمای موزیکال بوستان ملت این شهر موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه شورا که عصر امروز( چهارشنبه، ۸ مرداد) برگزار شد، اعضا با لایحه اعطای سه میلیارد تومان بودجه برای هزینه در بهسازی و تعمیر پروژه آبنمای موزیکال بوستان ملت موافقت کردند.

 


رییس کمیسیون توسعه و عمران شورا با توضیح درباره وضعیت کنونی آبنمای موزیکال بوستان ملت اظهار کرد: با بررسی های انجام شده درباره لایحه، شهرداری علاوه بر اعطای سه میلیارد تومان خواستار واگذاری اجرای پروژه از سازمان زیباسازی منظر شهری به معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل بود که با توجه به اجرایی بودن این پروژه، کمیسیون با این واگذاری تحت نظارت شهرداری منطقه سه موافقت کرد.

 


«احمد رمضانپور نرگسی» با اشاره به تعطیلی آبنمای موزیکال مذکور افزود: از طرفی کمیسیون اعطای بودجه سه میلیارد تومانی برای بهسازی و تعمیر پروژه را منوط به راه اندازی مجدد آن کرده که بر این مبنا، قرار شده با تشکیل شورای تامین شهرستان به ریاست فرماندار رشت و پیگیری شهرداری، این آبنما مجددا پس از تعمیر و بهسازی، راه اندازی شود.

 


عضو دیگر شورا با انتقاد از نحوه هزینه کرد پروژه آبنمای موزیکال در زمان احداث آن گفت: با بررسی های انجام شده مشخص است که هیچ تطابقی بین هزینه کرد اولیه ساخت آبنما و نوع قرارداد وجود ندارد.

 


«بهراد ذاکری» که خواستار ارائه گزارش شهرداری در این باره شد تصریح کرد: مطمئنا شهر و شهرداری در این قرارداد متحمل ضرر و زیان بسیاری شده و نیاز است که با کمک کارشناسان رسمی دادگستری، بررسی شفافی از قرارداد اجرای پروژه و مبالغ هزینه شده درباره آن صورت گیرد.

 


رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا هم در این باره با تاکید بر اینکه کوتاهی و غفلت شهرداری منجر به هزینه های بسیاری برای راه اندازی پروژه آبنمای موزیکال شده گفت: با توجه به کم کاری شهرداری در این پروژه ضرورت دارد که خاطیان در این حوزه شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شوند.

 


«حجت جذب» افزود: با این‌همه هرچقدر زمان بیشتری بگذرد آسیب و خسارت بیشتری بر پروژه وارد می شود که مطمئنا این وضعیت، به صرفه و صلاح شهر و شهرداری نیست.

 


رییس شورا هم در پایان این بحث، با بیان اینکه کوتاهی در اجرای پروژه ها در شهرداری به روندی عادی و همیشگی تبدیل شده عنوان کرد: بارها تذکر و هشدار به شهرداری درباره بی توجهی به پروژه های این چنینی داده شده در حالیکه اندکی غفلت از اجرای پروژه ها منجر به ضرر و زیان های چند میلیارد تومانی می شود.

 


«اسماعیل حاجی پور» تاکید کرد: در بسیاری موارد مشابه آبنما، می توان هزینه های کمتری کرد و نتایج بهتری به دست آورد.

 


در نهایت اعضا با اعطای سه میلیارد تومان برای هزینه در تعمیر و راه اندازی فازهای مختلف پروژه آبنمای موزیکال بوستان ملت موافقت و شهرداری منطقه سه را به نظارت بر اجرای پروژه موظف کردند.

کد خبر 955010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha