ضرورت توجه به پرورش نخبگان برای حضور در مسابقات ملی و بین‌المللی

سواعدی بر ضرورت توجه به پرورش نخبگان برای حضور در مسابقات ملی و بین‌المللی تاکید کرد و گفت: تعیین اداره‌کل آموزش و فنی و حرفه‌ای خوزستان به‌عنوان دبیرخانه دائم مسابقات علمی کشورهای عضو اوپک، زمینه مطلوبی را برای نخبه‌پروری ایجاد می‌کند.

«عبدالنبی سواعدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با بیان اینکه با تلاش‌های فراوان موضوع مهارت و مهارت‌آموزی به گفتمان ملی تبدیل شده است اظهار کرد: درک مشترک از این موضوع به اندازه‌ای است که امیدواریم این گفتمان به یک باور ملی تبدیل شود.

 

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خوزستان ادامه داد: تاکیدات مقام معظم رهبری، تشکیل فراکسیون مهارت در مجلس شورای اسلامی و همچنین تشکیل شورای عالی آموزش و تربیت فنی‌وحرفه‌ای در دولت نشان از نقش مهم مهارت‌آموزی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

 

وی از جلب مشارکت‌های ذی‌نفعان و ذی‌نفوذان در حوزه مهارت‌های مشارکتی در این اداره‌کل خبر داد و اضافه کرد: ایجاد یک کارگاه مهارتی مهم با همکاری سازمان توسعه صنعتی ملل متحد از مهم‌ترین اقدامات بوده که در هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

سواعدی با بیان اینکه توجه به پرورش نخبگان برای حضور در مسابقات ملی و بین‌المللی یکی از مهم‌ترین اهداف این اداره‌کل است عنوان کرد: تعیین اداره‌کل آموزش و فنی‌وحرفه‌ای خوزستان به‌عنوان دبیرخانه دائم مسابقات علمی کشورهای عضو اوپک، زمینه مطلوبی را برای نخبه‌پروری ایجاد می‌کند که در همین راستا یک شعبه تربیت مربی در استان خوزستان با هدف توسعه آموزش مربیان در جنوب غرب کشور راه‌اندازی می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه ایجاد دپارتمان ساحل یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این سازمان است تصریح کرد: تحقق شعار «هر سرباز یک مهارت» از دیگر اهداف ما برای توسعه مهارت‌آموزی در استان است که در همین راستا با همکاری ستاد نیروهای مسلح تفاهم‌نامه‌ای در این خصوص به امضا رسیده است.

 

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خوزستان با اشاره به توانمندسازی بانوان بدسرپرست به‌منظور اشتغال و رفع محرومیت‌ها در استان بیان کرد: به‌منظور رفع محرومیت‌ها و توانمندسازی جوانان در شهر محروم اندیکا اقدامات بسیار مطلوبی صورت گرفته است.

 

وی از اجرای چندین طرح خلاقانه دانشجویی در دانشگاه‌های خوزستان به‌ویژه دانشگاه خاتم‌الانبیا بهبهان خبر داد و اذعان داشت: یکی از اهداف این اداره‌کل در سال جاری اجرای طرح آموزش‌های محصول محور خواهد بود که این طرح با همکاری وزرات علوم و فنون برگزار می‌شود.

 

سواعدی در پایان از اجرای طرح جدیدی مهارت‌آموزی مبتنی بر مهارت‌های الکترونیکی تعاملی خبر داد و یاد آور شد: این طرح که مبتنی بر ریزمحتواهای الکترونیکی است تحول بسیار مطلوبی را در حوزه آموزش‌های الکترونیکی ایجاد می‌کند.

 

کد خبر 955109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha