عرفه فرصت مناسبی برای شناخت خود و خداوند متعال است

حجت‌الاسلام حسن‌زاده گفت: عرفه به معنی شناخت است و در این روز باید به یک شناخت و معرفت کافی از خداوند متعال برسیم هر چند که این شناخت با یک روز تفکر حاصل نمی‌شود اما حضور روز عرفه فرصت مناسبی برای شناخت خود و خدای خود است.

«حجت‌الاسلام سید ابوالحسن حسن‌زاه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین، روزهای بسیار مهم در اسلام بعد از شب قدر، روز عرفه است که باید به صورت ویژه به آن توجه داشت.

 

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: برای حجاج واجب است که از ظهر روز 9 ذی‌الحجه تا غروب همان روز در صحرای عرفات حاضر باشند و مناسک خاص خود را انجام دهند اما با توجه به شرایط حال حاضر جهان نسبت به شیوع ویروس کرونا بسیاری از کشورهای اسلامی توفیق حضور در این مناسک را نداشتند.

 

وی با اشاره به اینکه از مهم‌ترین دعاهای وارده در این روز دعای عرفه امام حسین (ع) است افزود: دعای عرفه دعای بسیار جالبی است، امام حسین (ع) در این دعا بارها به عجز خود در برابر شکر نعمات الهی و عجز برابر عدم ادای حق عبودیت برابر خداوند اقرار و در این دعا نعمت‌های فردی و اجتماعی را بارها بازگو می‌کند.

 

حجت‌الاسلام حسن‌زاده اضافه کرد: عرفه به معنی شناخت است و در این روز باید به یک شناخت و معرفت کافی از خداوند متعال برسیم هر چند که این شناخت با یک روز تفکر حاصل نمی‌شود اما حضور روز عرفه فرصت مناسبی برای شناخت خود و خدای خود است.

 

وی تصریح کرد: در فرازهای پایانی این دعا امام حسین (ع) مهم‌ترین خواسته خود را رهایی از آتش جهنم عنوان می‌کند و می‌فرماید چناچنه همه خواسته دنیایی را اجابت نکنی اما من را از جهنم نجات‌دهی من را کفایت می‌کند؛ امیدواریم در این روز به معرفت حقه خداوند نائل شویم.

 

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه انقلاب اسلامی جزء نعمت‌های اجتماعی خداوند است یاد آور شد: دو واژه جمهوریت و اسلامیت همراه با آرمان‌های امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب از مهم‌ترین نعمت‌های اجتماعی ما هستند و با شناسایی نعمت‌های فردی و اجتماعی می‌توانیم زندگی بهتری داشته باشیم.

 

کد خبر 955140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha