ارز آوری۲۰۰ میلیون دلاری برای کشور با افتتاح شرکت «کربنات سدیم کاوه» فیروزآباد

صادقی گفت: با افتتاح شرکت «کربنات سدیم کاوه» شهرستان فیروزآباد شاهد بیش از ۲۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی صادقی نیارکی»، امروز (پنج شنبه 9 مرداد) در مراسم ویدیوکنفرانسی افتتاح شرکت «کربنات سدیم کاوه» شهرستان فیروزآباد به دستور ریاست جمهوری گفت: با افتتاح این مجتمع شاهد بیش از ۲۰۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور خواهیم بود.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: این واحد بیش از یک میلیون تن ظرفیت صادراتی فراهم می کند و در این زمینه فراهم می شود و برای کشور ارز آوری دارد.

وی این شرکت را از پروژه های بزرگ و پیشران صنعتی و معدنی در سال ۹۹  دانست و عنوان کرد: این شرکت در فاز نخست توان تولید ۳۲۰ هزار تنی را دارد و  با بیش از ۲ هزار و ۶۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال مستقیم یک هزار و ۱۵ نفر به مرحله بهره برداری رسیده است.

صادقی با ابراز خرسندی این پروژه توسط متخصصان داخلی گفت: کارخانه کربنات سدیم در فیروزآباد فارس می تواند ظرفیت تولید ماده اولیه صنعت شیشه، پودر شوینده و بلور در کشور را تا بیش از 55 درصد افزایش دهد و نیاز به سهمیه بندی مواد اولیه را از بین ببرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به استان فارس به عنوان رتبه چهارم تعداد صنایع کشور، عنوان کرد: سه هزار و ۸۸۸ واحد صنعتی در فارس وجود دارد و با حمایت دولت و تلاش مسئولان، در سرمایه گذاری استان فارس جهش ایجاد شده است.

کد خبر 955187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha