ضرورت توجه جدی به توسعه چندبعدی حوزه اشتغال در استان یزد

طالبی استاندار یزد بر ضرورت توجه جدی به توسعه چندبعدی حوزه اشتغال در استان یزد تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان به ریاست استاندار یزد و با حضور اعضای ستاد، به‌منظور بررسی چالش‌های حوزه‌های صنعت، خدمات و کشاورزی و بررسی راهکارهای ایجاد اشتغال در شهرستان‌های استان، در سالن کوثر استانداری یزد برگزار شد.

محمدعلی طالبی، استاندار یزد در این نشست با تأکید بر لزوم همکاری حداکثری دستگاه‌های استان برای اجرای طرح‌های حوزه اشتغال، عنوان کرد: نباید شاهد معطل ماندن هیچ طرحی در دستگاه‌ها باشیم و تسهیل روند سرمایه‌گذاری همواره در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای جوانان از اولویت‌های استان است، افزود: فراهم‌سازی زمینه‌های ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و بانوان در دستور کار جدی استان است.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ارائه برنامه‌های مدون از سوی فرمانداران برای ایجاد اشتغال در شهرستان‌ها تأکید کرد و افزود: فرمانداران فعالانه زمینه‌های سرمایه‌گذاری در شهرستان را شناسایی و سرمایه‌گذارانی متناسب با این زمینه‌ها و اولویت‌ها جذب کنند.

طالبی با اشاره به‌ضرورت آگاهی فرمانداران از ظرفیت‌های ایجاد اشتغال در استان، عنوان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اقدامات و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد اشتغال را به‌صورت مکتوب به فرمانداران ارائه کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق، جهت‌گیری اشتغال از تک‌بعدی و ایجاد مشاغل در قالب صنعت و کارخانجات به سمت چندبعدی شدن و ایجاد اشتغال در تمامی حوزه‌ها ازجمله فناوری و دانش‌بنیان برود.

انتهای پیام/
 

کد خبر 955379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha